„Trzaskowski okłamał mieszkańców”. Protestują bo chcą metra na Białołękę

Białołęka to najszybciej zaludniająca się dzielnica prawobrzeżnej Warszawy. W tej chwili mieszka w niej 150 tysięcy osób, a każdego roku przybywa kolejne 5 tysięcy. Mieszkańcy Białołęki czują nie tylko deficyt metra, tam literalnie nie ma miejskiej infrastruktury, która w cywilizowanym świecie jest podstawą. Chińczycy myśląc o nowym mieście do przodu, najpierw budują metro w szczerym polu,  wiedzą bowiem że najpierw musi być zbudowana komunikacja, żeby ludzie mieli jak funkcjonować.

Obietnice Trzaskowskiego

Prezydent Rafał Trzaskowski zobowiązał się w 2018 roku do budowy metra na Białołękę (wydłużenie linii M1 do zajezdni tramwajowej przy ul. Mehoffera), okłamał jednak mieszkańców i nic w tej sprawie nie robi, w ramach oddolnej akcji z mieszkańcami będziemy przypominać, że taka inwestycja jest priorytetowa, zbierać podpisy poparcia w tym zakresie, nie potrzebujemy sztucznego zwężania ulic, paletowych stref relaksu, zimowej plaży, rowerowego mostu, etc. tylko szybkiego dojazdu metrem do centrum Warszawy – pisze radny Marcin Korowaj.

 

Nie tylko brak metra

Białołęce poświęcamy dużo miejsca, gdyż to dzielnica która boryka się z największym urbanistycznym i infrastrukturalnym problemem. Warszawa nie ma naczelnego urbanisty, który byłby odpowiedzialny za całościowy rozwój miasta, a naczelny architekt miasta, niejaka Marlena hppach to zwykła urzędnicza atrapa, która pobiera publiczne pieniądze za nic.

Na Białołęce brakuje; szkół, przeszkoli, tramwaju, metra, drobnego handlu – jeśli tak dalej pójdzie i ratusz nie zrozumie, że są ważniejsze inwestycje niż nikomu niepotrzebny nowy źle zaprojektowany most przez Wisłę, Warszawę czeka potężny regres!

 

Warto przypomnieć

Zgodnie z planami z lat 80. ubiegłego wieku druga linia metra miała biec z Dworca Wileńskiego pod Jagiellońską i Modlińską, ze stacjami m.in. pod rondem Starzyńskiego i węzłem Żerań FSO. Następnie tunel miał odginać się w kierunku Wisły i biec pod Światowida aż do Winnicy. W 2006 roku koncepcja została zmieniona na realizowaną obecnie, ze stacjami na Targówku Mieszkaniowym, Zaciszu i Bródnie.

Już Hanna Gronkiewicz-Waltz – ubiegająca się o pierwszą kadencję w roli prezydenta Warszawy – obiecała wydłużenie na Tarchomin nie drugiej, lecz pierwszej linii metra.

Petycja

Trwają konsultacje dotyczące nowego planu metra dla miasta Warszawy. Petycję w sprawie metra na Białołękę można podpisać również w formule internetowej: http://www.petycjeonline.com/metro_na_bialoleke…

Portal Warszawski

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *