„Nie ma zgody na bezprawne działania ZDM” – pisze Idea Warszawa

Tym razem jednak czujni mieszkańcy Starej Ochoty nie dopuścili do takiego finału. Delegowani przez ZDM robotnicy nawet nie przyjechali na miejsce, podejrzewając że tym razem nie uda im się zmienić charakteru ulicy bez oporu mieszkańców – pisze Idea Warszawa o sytuacji na Ochocie.

Na ulicy Mochnackiego strefa już od dawna istnieje

29 września 2021 r. o 7.00 rano na ulicy Mochnackiego mieszkańcy Starej Ochoty protestowali przeciw działaniom Zarządu Dróg Miejskich, wymierzonym w zmotoryzowanych. Protest zorganizował Michał Rudowski – Sekretarz Partii Idea. rzed kamerami zbulwersowani mieszkańcy wyjaśnili, że ZDM planuje zlikwidować około 60% miejsc parkingowych na ulicy Mochnackiego oraz na innych ulicach Ochoty i dalej całego miasta, zmieniając sposób parkowania ze skośnego na równoległe. Robią to pod pretekstem rozszerzania strefy płatnego parkowaniainformuje Idea Warszawa.

Podobna akcja ZDM-u miała niedawno miejsce na ulicy Słupeckiej, gdzie wywieziono lawetami około 10 samochodów i sparaliżowano ruch na jezdni. Tym razem jednak czujni mieszkańcy Starej Ochoty nie dopuścili do takiego finału. Delegowani przez ZDM robotnicy nawet nie przyjechali na miejsce, podejrzewając że tym razem nie uda im się zmienić charakteru ulicy bez oporu mieszkańców. Ci zachowują jednak czujność, wiedząc, że miejscy „uszczęśliwiacze mieszkańców”, czyli warszawscy urzędnicy, raczej nie ustąpią.

Nie ma zgody na bezprawne działania Zarządu Dróg Miejskich

Wiadome jest, że nikt nie konsultował planowanej akcji z mieszkańcami. Na znakach nie było żadnej informacji o zmianie sposobu parkowania – to udało się dopiero wydusić z urzędników. Cała akcja pachnie wielkim skandalem i zamachem na mienie mieszkańców.

Dlatego też Partia Idea wraz z organizatorami protestów wzywa mieszkańców wszystkich dzielnic Warszawy do skoordynowanego oporu przeciw hucpie ZDM-u. Cel działań urzędników wydaje się jasny – docelowo zmusić mieszkańców do pozbycia się aut poprzez jednoczesne rozszerzanie SPPN i likwidację miejsc parkingowych. ZDM namawiając do wykupu abonamentu za 600 zł. ale i to nie daje gwarancji znalezienia miejsca parkingowego w pobliżu domu, gdy miejsca parkingowe likwidują.

Musimy wspólnie stawić opór temu szaleństwu – kończy Idea Warszawa.

ZDM jest jednostką która powinna pracować na rzecz mieszkańców a nie przeciw mieszkańcom, bo ich uposażenie pochodzi z podatków tychże mieszkańców. Umowa o pracę jaka została podpisana pomiędzy Samorządowcami a społeczeństwem, jest umową na czas określony i zapewne już niedługo zostanie rozwiązana przy kolejnych wyborach


Wniosek o dostęp do informacji publicznej

Pismo tej treści poszło dziś do Zarządu Dróg Miejskich.

Na podstawie art. 2 ust. 1 ustawy o dostępie do informacji publicznej z dnia 6 września 2001 r. (Dz.U. nr 112, poz. 1198) zwracam się w trybie art. 10 ust. 1 tejże ustawy z wnioskiem o udostępnienie informacji publicznej i odpowiedź na następujące pytania:

– Czy w związku z rozszerzeniem Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego planowana jest zmiana organizacji ruchu na ulicy Mianowskiego na Ochocie? Czy na tej ulicy ma dojść do zmiany sposobu parkowania pojazdów ze skośnego na równoległy?

– Dlaczego na ulicach Starej Ochoty, tam gdzie Strefa Płatnego Parkowania Niestrzeżonego już istnieje, ustawiane są znaki zakazu zatrzymywania pod groźbą odholowania pojazdu?

– Dlaczego Zarząd Dróg Miejskich wyłącza całe ulice Starej Ochoty z możliwości parkowania, gdy powszechnie wiadomo, że brakuje tam miejsc parkingowych?

– Dlaczego cała powyżej opisana akcja Zarządu Dróg Miejskich odbywa się bez wcześniejszej konsultacji z mieszkańcami oraz kampanii informacyjnej w postaci ogłoszeń, ulotek itd.? Jakim prawem Zarząd Dróg Miejskich postępuje jak prywatny właściciel ulic, a nie instytucja zarządzająca i administrująca ulicami w imieniu i na rzecz mieszkańców?

Swój wniosek uzasadniamy protestami mieszkańców Starej Ochoty wobec postępowania Zarządu Dróg Miejskich oraz praktyki masowego odholowania pojazdów, które są w zasadzie prawidłowo zaparkowane, a jedynie nie stosują się do niezrozumiałej tymczasowej zmiany organizacji ruchu.  


za; Idea Warszawa

Portal Warszawski

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *