Remont Mostu Świętokrzyskiego to kolejny przykład indolencji urzędniczej!

Właśnie dowiedzieliśmy się, że Zarząd Dróg Miejskich postanowił zrobić mieszkańcom Warszawy niespodziankę w postaci remontu urządzeń dylatacyjnych na moście Świętokrzyskim. Nie byłoby nic w dym dziwnego,  gdyby nie fakt, że remont rozpoczął się we wrześniu. To czas kiedy ruch na ulicach znacznie się zwiększa. Należy zadać sobie pytanie, jaka była przyczyna i czy rzecznik prasowy Zarządu Dróg Miejskich przypadkiem znowu nie próbuje wprowadzić w błąd mieszkańców.

Prawda ekranu

Sama wypowiedź  Rzecznika Zarządu Dróg Miejskich, w TVP Warszawa zostawia wiele do życzenia. Jest nieprawdą, że inaczej się nie dało! Próba wytłumaczenia przez rzecznika czym jest dylatacja a czym jest urządzenie dylatacyjne, bardzo nas rozbawiła. Niepokojąco!

Proponujemy następnym razem skorzystać z Wikipedii panie Dybalski! Dylatacja to „dziura”, a urządzenie dylatacyjne tę dziurę przykrywa.


To szczelina celowo utworzona między dwiema przylegającymi do siebie budowlami. Wydzielone elementy lub ich fragmenty samodzielnie przenoszą przewidywane obciążenia, odkształcenia i przesunięcia spowodowane różnymi czynnikami (zmiana temperatury, nierównomierne osiadanie budowli, kurczenia się lub pęcznienia jej materiału itp.) a urządzenie dylatacyjne tę szczelinę przykrywa.- wikipedia.


Ale wracając do tematu. Otóż należy przeanalizować przyczynę wymiany tego urządzenia, biorąc pod uwagę zdjęcia wykonane w 2018 r przez system google, przyczyną wymiany mogło być zakleszczenie tego urządzenia dylatacyjnego.

 

 

W związku z tym, że dylatacja była już zakleszczona w 2018 roku,  to słowa rzecznika prasowego Zarządu Dróg Miejskich są nieprawdziwe, bo prace powinny być wykonane w 2018, najpóźniej w 2019roku. Jeśli są wykonywane w 2021, to oznacza, że nie możemy być pewni odpowiedniej dbałości o nasze bezpieczeństwo przez Zarządzającego dlatego wystąpimy o przedstawienie przeglądów z ostatniego okresu. Po zasięgnięciu informacji, dotyczących urządzeń dylatacyjnych na obiektach mostowych, dowiedzieliśmy się, że każde takie urządzenie projektowane jest pod indywidualne zamówienia, i należy dokonać takiego zamówienia u producenta z wyprzedzeniem wielomiesięcznym.

Dlatego też, poprosimy zarządzającego o przedstawienie dokumentacji dotyczących tych urządzeń oraz kiedy został przeprowadzony przetarg na ich wymianę.

Po otrzymaniu odpowiedzi na zadane pytania, zrodzą się zapewne kolejne, ale aby je zadać musimy zapoznać się z dokumentacją.

Pytanie do Dybalskiego

I jeszcze jedno pytanie do pana rzecznika; co ma planowane zamknięcie Trasy Łazienkowskiej do remontu urządzenia dylatacyjnego na moście Świętokrzyskim?

Czy chodzi o sztuczne stworzenie korków na ulicach miasta?

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *