Właśnie skończyła się ogromnie ważna kampania „Kolejowe ABC”

Minęło już 1700 dni Kampanii Kolejowe ABC. Dzięki akcji edukacyjnej Urzędu Transportu Kolejowego dzieci razem z sympatycznym nosorożcem Rogatkiem uczą się, jak bezpiecznie zachować się w pobliżu torów, na dworcach i w pociągu. O sukcesie Kampanii Kolejowe ABC świadczy niemal 20 tys. przedszkolaków i uczniów szkół podstawowych uczestniczących w interaktywnych lekcjach, dziesiątki milionów odbiorców spotów i programów z Rogatkiem oraz tysiące uczestników pikników rodzinnych.

Czym jest kampania Kolejowe ABC?

Urząd Transportu Kolejowego od 2017 r. realizuje projekt Kampania Kolejowe ABC skierowany do przedszkolaków, uczniów szkół podstawowych oraz ich rodziców, nauczycieli i wychowawców. Za pomocą intensywnych działań przekazuje najmłodszym wiedzę na temat możliwych zagrożeń związanych z korzystaniem z infrastruktury kolejowej oraz zasad bezpiecznego zachowania w pobliżu torów, na peronach i w pociągach.

Kampania Kolejowe ABC jest współfinansowana ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020. Szczegółowe informacje dotyczące projektu dostępne są na stronie internetowej www.kolejoweabc.pl.

Edukacja

Podczas trwania projektu przeprowadzonych zostało prawie 700 lekcji, w których wzięło udział blisko 20 tys. uczniów i przedszkolaków. Zajęcia te rozwijają wyobraźnię dzieci oraz poczucie odpowiedzialności za bezpieczeństwo swoje i innych. W ramach kampanii prowadzonej w mediach powstało 5 spotów edukacyjnych, w których sympatyczny nosorożec Rogatek, bohater Kampanii Kolejowe ABC, poprzez zabawę przekazuje dzieciom niezbędną wiedzę z zakresu bezpiecznego poruszania się na terenie kolejowym i w jego pobliżu.

 

Promocja

Spoty emitowane w telewizji miały zasięg ponad 23 mln odbiorców, w internecie obejrzano je ponad 25 mln razy, a w kinach zobaczyło ponad 8 mln osób. Ponadto ponad 4 mln osób obejrzało programy edukacyjne z wątkami dotyczącymi bezpiecznego podróżowania koleją. Podczas realizacji projektu naukę o bezpieczeństwie na kolei wspierali popularni vlogerzy, tacy jak Mateusz Ciawłowski, MY3 oraz autorzy kanałów Hejka tu Lenka, Zabawy Mistrzów, Pusheen Girl i Zwariowani. Stworzyli oni 16 krótkich filmików, które łącznie osiągnęły ponad 5 mln wyświetleń.


Kampania Kolejowe ABC okazała się ogromnym sukcesem. Jestem przekonany, że nosorożca Rogatka rozpoznaje większość dzieci w Polsce. Nasz sympatyczny bohater w przyjazny sposób przekazuje ważną dla bezpieczeństwa wiedzę dotyczącą bezpieczeństwa – podsumowuje Ignacy Góra, Prezes Urzędu Transportu Kolejowego.


Pikiniki

Wakacje z Kampanią Kolejowe ABC to pikniki w popularnych miejscowościach turystycznych. W dziesięciu miastach w Polsce, m.in. w Kołobrzegu, Ustce, Giżycku czy Szczyrku, odbyły się wydarzenia, podczas których najmłodsi poprzez zabawę zdobywali wiedzę na temat bezpieczeństwa na kolei. Przygotowano je z myślą o całych rodzinach, a wśród atrakcji nie zabrakło zabaw i gier z nagrodami, lekcji multimedialnych czy warsztatów plastycznych. W piknikach wzięły udział dziesiątki tysięcy dzieci.

Piknik zamykający kampanię odbył się w ostatnią sobotę w parku Agrikola.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *