Od sierpnia na wybranych przystankach w Warszawie montowane są multimedialne ekrany informacyjne. W pierwszym etapie pilotażowego programu pojawią się na 15 przystankach – informuje Zarząd Transportu Miejskiego.
Cyfrowe przystanki
Na Digital Citylight wyświetlane są reklamy i treści redakcyjne w ramach statycznego obrazu, zgodnie z wymogami Ustawy o drogach publicznych. W pierwszym etapie, przewidzianego na kilkadziesiąt sztuk pilotażowego programu, w cyfrowe ekrany wyposażonych zostanie 15 stołecznych przystanków.
Są to przystanki: Centrum 01 przy ul. Marszałkowskiej, Królikarnia 02 przy ul. Puławskiej czy Zajezdnia Wola 03 i 06 przy al. Solidarności, Muranów 03 przy ul. Anielewicza, Kapitulna 01 przy ul. Miodowej, Piękna 03 i Mokotowska 02 przy ul. Pięknej, Wiejska 01 przy ul. Górnośląskiej.
– Konsekwentnie realizujemy politykę Smart City i projektujemy usługi użyteczne dla mieszkańców polskich miast – mówi Robert Bartoszcze, dyrektor ds. digital w AM.
– Przenosimy na ekrany informacje, które standardowo są dostępne w dedykowanych aplikacjach i dzięki temu zmniejszamy barierę dostępności usług cyfrowych dla osób, które z takich aplikacji na co dzień nie korzystają lub po prostu rozładował im się telefon – dodaje.
Jak to działa?
Digital Citylight to nowoczesne cyfrowe ekrany w wiatach, które wyposażone zostały w funkcjonalności ułatwiające podróżowanie po mieście. System wykorzystuje ogólnodostępne dane o aktualnym położeniu pojazdów Warszawskiego Transportu Publicznego. Pasażerowie na przystanku mogą on-line na planie wyświetlanym na ekranie śledzić położenie autobusów i tramwajów, które kursują w pobliżu danego przystanku.
Można także sprawdzić prognozę pogody, utrudnienia w ruchu drogowym albo po prostu umilić sobie czas, śledząc autorski kanał informacyjny Cityinfo. Są to plansze z lokalnymi treściami redakcyjnymi i miejskimi z dziesięciu różnych kategorii tematycznych. Na przykład w dziale „Poczuj historię” można podziwiać archiwalne fotografie z Warszawy, a „Moje miasto” prezentuje ciekawe, aktualne zdjęcia. Jest też kącik adopcyjny, dzięki któremu psy ze schronisk mogą znaleźć nowy dom.
Dodatkowo można podładować telefon oraz skorzystać z bezdotykowego dyfuzora do dezynfekcji dłoni. To pierwszy test takich urządzeń na przystankach komunikacji miejskiej, który potrwa do końca roku. Za ich obsługę odpowiada firma AMS.
za; Transport Publiczny
Portal Warszawski