Zboralski, Naczelny z brd24.pl na ławie oskarżonych?

Zaczyna się wszystko w końcu zmieniać. Po byłym już liderze Miasto Jest Nasze, Janie M, który czeka na sprawę sądową za zabawę w szeryfa, nie pozostał siwy dym. A teraz przyszedł czas na wyjątkowo szkodliwego tzw. eksperta ds. bezpieczeństwa drogowego, niestety lansowanego przez duże komercyjne media, Łukasza Zboralskiego.

Poszło o list do Premiera

A dokładnie o inicjatywę, gdzie zmotoryzowani mieszkańcy Polski (bo pod listem podpisały się organizacje z różnych miast) wysłali wczoraj (TUTAJ) wniosek do Premiera Mateusza Morawieckiego o zmianę przepisów Ustawy Prawo o Ruchu Drogowym poprzez wprowadzenie obowiązków zamontowania przez zarządców dróg znaków pionowych A-7 ( Ustąp pierwszeństwa przejazdu ) i/lub B-20 (STOP) na drogach dla rowerów przy przejazdach rowerowych.

Internetowe grupy kierowców wysłały list do premiera. Chcą zmiany prawa tak, by rowerzyści na przejazdach rowerowych mieli „zakaz wjeżdżania bezpośrednio przed nadjeżdżający pojazd”. Domagają się więc tego, czego po latach pozbyliśmy się właśnie w sprawie pieszych – możliwości przypisywania im „wtargnięć”. Wiadomo, że przy tym pomyśle pracowali Janusz Popiel zajmujący się poszkodowanymi w wypadkach i biegły sądowy Piotr Krzemień – komentuje Zboralski, który co warto przypomnieć jest całkowicie SAMOZWAŃCZYM EKSPERTEM, w przeciwieństwie do Janusza Popiela, i Piotra Krzemienia, którzy po pierwsze skończyli odpowiednie szkoły, po drugie zajmują się przepisami całe życie.  Zboralski sam jeszcze niedawno chwalił się, że jest uczniem Popiela, ale ostatnio wskutek typowego uderzenia w głowę sławą (tak się dzieje  w przypadku ludzi, którzy nie dojrzeli do fejmu i sławy) wyzywał w mediach społecznościowych obydwóch Panów. I nie tylko ich!

Pisze dalej Zboralski –

Rękę Popiela widzę zaś w takim dokończeniu poprzedniej myśli: „O BRD powinni decydować profesjonaliści, a nie media i osoby, które nie miały do czynienia z prawdziwymi postępowaniami sądowymi i fachowym badaniem przyczyn wypadków drogowych”.  Po wielu hejterskich wpisach w Internecie pod moim adresem wiem, kim są „media i osoby”, które nie miały rzekomo do czynienia z fachowym badaniem przyczyn wypadków drogowych i nie powinny być wysłuchiwane w tej sprawie.

Jestem przekonany, że taki list do premiera trafi tam, gdzie powinien, czyli do kosza, ostatecznie do niszczarki. Zwracam jednak na niego uwagę, bo przy ogromnych zmianach prawa drogowego, w tym podniesieniu kar, będziemy mieli przez chwilę jeszcze mocny kontratak środowisk, które nie chciałby jeździć po drogach tak, jak należy. Smutnym jest, że akurat takie grupy zaczęli wspierać ci, którzy jeszcze niedawno jawili się jako osoby zaangażowane w poprawę BRD w Polsce.

Mocna riposta Popiela

Pseudo ekspert, który prawdopodobnie swoimi nieodpowiedzialnymi wypowiedziami w mediach o pierwszeństwie pieszych zbliżających się lub oczekujących przed przejściem dla pieszych, mógł przyczynić się do tego, że o ile w ciągu całego lipca 2019 r. śmierć w wypadkach poniosło 25 pieszych, to do wczoraj, w lipcu zginęło już 31 takich uczestników ruchu drogowego (bez zmarłych w ciągu 30 dni od wypadku). Po poprzednich „wycieczkach” Zboralskiego było mi go żal. Po tym wystąpieniu spotkamy się w sądzie, tyle że on będzie siedział na ławie oskarżonych.


Portal Warszawski ma bogaty zbiór screenów, które jasno ukazują niezbyt uregulowany stan psychiczny Zboralskiego. I to raczej musi wybrzmieć w publicznej konfrontacji,  a dokładnie pytanie, czy człowiek o tak negatywnej emocjonalności, opartej o własne wyobrażenia, a nie wiedzę i doświadczenie,  może w ogóle odpowiadać za nasze bezpieczeństwo!?? Jedno jest pewne, Popiel i Krzemień muszą w końcu pokazać naczelnemu brd24.pl gdzie jest jego miejsce! Dla dobra wszystkich!

Piotr Krzemień poczynając od samochodowej szkoły zawodowej, poprzez dzienne technikum oraz studia magistersko-inżynierskie zajmował się niczym innym jak inżynierią pojazdów. Praca mgr-inż. dotyczyła rekonstrukcji wypadków drogowych, prestiżowe krakowskie studium podyplomowe również. Ostatecznie ekspert obronił rozprawę doktorską dotyczącą oczywiście rekonstrukcji wypadków drogowych. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji i współautorem jednej książki ze wspomnianej dziedziny. Spis publikacji znajduje się na jego stronie: https://piotrkrzemien.pl/publikacje-2/

Janusz Popiel – od 1998 roku Prezes „Alter Ego” – Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych. Autor wielu opracowań dotyczących bezpieczeństwa ruchu drogowego. W latach 2009-2013 członek Rady do spraw Pokrzywdzonych Przestępstwem przy Ministrze Sprawiedliwości.

Portal Warszawski

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *