Takie ładne oczy, a tak kłamią, i to z pełną premedytacją! Tłumaczymy dlaczego

Marta Frej, a teraz także Good Looking Studio dołączają  do niechlubnej i fałszywej narracji. Jeśli mural ten firmowany jest przez „Warszawę bez Smogu”, to wiadomo że mamy do czynienia z działaniami OPŁACANYMI. Działaniami, które w dłuższej konsekwencji mają na celu pauperyzację miasta. Sam fakt wykorzystania dziecka jest absolutnie skandaliczny, tym bardziej że cały przekaz jest merytorycznie nieprawdziwy!

Narracja uzurpatorów miejskich

Jedyna w Warszawie stacja komunikacyjna przy al. Niepodległości Główny Inspektorat Ochrony Środowiska pokazuje niemal notoryczne przekroczenia średniej rocznej normy dwutlenku azotu (NO2). W latach 2011-2019 średnia oscylowała pomiędzy 45 a 60 mikrogr/m3. Wyjątek stanowi 2020, czas lockdownu, który sprawił, że po raz pierwszy w omawianym przedziale czasowym średnia roczna wyniosła lekko poniżej 40 mikrogr/m3. Średnia godzinna najwyższych stężeń w latach 2011-2019 wyniosła pomiędzy 140 a 180 mikrogr/m3. Nota bene, czekamy na uruchomienie drugiej i trzeciej stacji komunikacyjnej przy al. Solidarności obok ratusza i na ul. Grochowskiej.

European Commission wszczęła wobec Polski procedurę naruszeniową za łamanie dyrektywy dot. jakości powietrza za przekroczenia NO2. Na razie polski rząd wycofał się ze zmian w Strefach Czystego Powietrza, nad którymi pracowano od roku. Zresztą SCT wpisana jest do Krajowego Planu Odbudowy. Nowelizacja dawała szansę na wprowadzenie rozwiązań, które przyczyniłyby się do spadku poziomu NO2 w powietrzu wielu dużych miast.

Teraz FAKTY

Pomijając kłamliwy przekaz o wiodącej roli aut prywatnych w tworzeniu smogu, inicjatorem jest Warszawa Bez Smogu.

Jeszcze niedawno nazywali się Warszawski Alarm Smogowy, ale widać zbyt wkurzyli warszawiaków i trzeba było dokonać rebrandingu.

WAS był, a WBS jest częścią Polskiego Alarmu Smogowego, organizacji wielce szkodliwej, w której schronienie znajdują min. takie indywidua jak Bartosz Piłat, który robi tam za samozwańczego eksperta od rozkułaczania Polaków z aut. Jak załatwiał sprawy w Krakowie można spytać mieszkańców Krakowa. Założymy się,  że koledzy z miasta Kraka zaraz dorzucą jeszcze kilka z dań o co z Piłatem chodzi.

Zaczyna się zaklinanie rzeczywistości – jak ma pomóc Strefa Czystego Transportu na starówce, albo gdziekolwiek w Warszawie, skoro przekroczenia norm są na obrzeżach a ich źródłem jest palenie węglem ❓ Czy porażka SCT w Krakowie była zbyt mało spektakularna?
👎Idąc obecną logiką robienia strefy – nie ma ona prawa przynieść efektów, więc zostanie poszerzona, a skoro nie przyniesie znowu efektów, to będzie poszerzana jeszcze bardziej aż obejmie Warszawę, oczywiście nadal nie przyniesie to efektów – bo jak – więc będzie poszerzana dalej….
👉30 lat temu można było mówić że samochody trują, bo truły. 30 lat temu na drogach były auta nawet nie z lat 80 (nie spełniające żadnych norm emisji), ale z 60 czy 70, to rzeczywiście kopciło.
Ale mamy 2021, a np w Polsce średnia wieku samochodu to 13 lat, czyli przeciętne auto jest z 2008 i spełnia już normy Euro 4, gdzie benzyniaki można nazwać w zasadzie bardzo czystymi, a diesle też nie są najgorsze.
👉Co ciekawe, okres lockdownu np w Polsce (jak i podobne dane są w miastach z innych krajów) –  znaczący spadek ruchu samochodowego w zasadzie nie wpłynął na zmianę jakości powietrza. Zauważyć można jedynie niewielkie różnice.
👉Wg raportu NIK z 2019r dym z rur z transportu (włącznie ze starymi gruzami etc) to w mieście ok 2% zanieczyszczeń a w skali Polski 0.2% (co i tak chyba wymaga re-ewaluacji – podczas badania jakości powietrza nawet się nikomu nie śniło, że można mieć próbkę gdzie eliminujemy rzekomo główny czynnik – transport).
👉W kwestii CO2 – nadal emisja z samochodów to mały procent – może warto zainteresować się statkami? Przecież 15 kontenerowców wydziela tyle zanieczyszczeń co wszystkie ~780mln samochodów na świecie…
Może warto skupić się na promowaniem neutralnych paliw syntetycznych, zamiast kopalnych, np takich nad którymi pracuje Porsche? Może wdrożenie paliw E20 a nie bezmyślna krytyka 'samochodów'? Przez Unię Europejską są określane jako neutralne w kwestii CO2.
❓W celu redukcji pyłów przekonać ludzi do stosowania ceramicznych klocków hamulcowych? Zmniejszają pylenie kilkukrotnie i mogą wystarczyć na 150 tyś km, kosztując podobnie.
A na koniec może zaprzestać bezmyślnej wycinki lasów tropikalnych pod uprawy soi?
Dane są ogólnodostępne, dla wielu miast na świecie, i wyglądają podobnie 👇
Lubię Miasto

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *