[NASZA ANALIZA] Czy fotoradary na Moście Poniatowskiego są nielegalne? Wszystko na to wskazuje

W związku z informacją jaka ukazała się na stronie Zarządu Dróg Miejskich w sprawie zmiany kolorystki fotoradarów  wysłanej do ministerstwa Infrastruktury, postanowiliśmy to sprawdzić. Aby było chronologicznie zaczniemy od początku.

Od początku

  • W roku 2019 próbowano wprowadzić pomiar odcinkowy na moście i wiadukcie – w wyniku nie zgłoszenia żadnej oferty przetarg unieważniono.

 

  • Ponowiono przetarg na wprowadzenie odcinkowego pomiaru prędkości w 2019 roku i tym razem wpłynęła jedna oferta na łączną kwotę – 4 894 102,04 – Ze względu na zbyt wygórowaną kwotę miasto unieważniło przetarg. Takie rozwiązanie było zgodne z zaleceniami Konserwatora Zabytków. 

 

załącznik 1-1

 

załącznik 2

 

  • W 2020r ponowiono przetarg – tym razem na 6 radarów stacjonarnych ustawionych na moście i wiadukcie ks. J.     Poniatowskiego. Przetarg został ogłoszony 17 sierpnia 2020r. W przetargu ofertę złożyła jedna firma na kwotę 1 826 550 zł.  Pomimo, że Zarząd Dróg Miejskich przeznaczył na ten cel 1 799 000 zł przetarg został rozstrzygnięty.
załącznik 3

 

  •     Jak się okazuje, dopiero po tym jak nagłośniliśmy nieprawidłowości, 19 maja 2021 r Zarząd Dróg Miejskich wystąpił do Ministra Infrastruktury z prośbą o możliwość zmiany kolorystyki fotoradarów.

 

 

  • Pismem z dnia 11 czerwca 2021r Ministerstwo odmówiło zmiany kolorystyki fotoradarów.

 

Po przeanalizowaniu wszystkich dokumentów należy zadać sobie pytania:

  • Dlaczego Zarząd Dróg Miejskich ogłosił przetarg na odcinkowy pomiar prędkości nie orientując się w kosztach na taki typ urządzeń?

 

  • Dlaczego w dokumentacji przetargowej w odpowiedziach informuje wykonawcę o możliwości niemalże dowolnego ustawiania urządzeń pomiarowych?

 

 

  • Dlaczego zamawiający nie zapoznał się z możliwością zastosowania innych urządzeń pomiarowych, kiedy opis jest jednoznaczny. Co prawda wycofuje się w odpowiedzi, ale jak wiemy nie ma innych urządzeń uzgodnionych z Konserwatorem Zabytków?

 

  • Czy Zarządca przewidział konieczność uzyskania pozwolenia na budowę w związku z przepisami Art. 28 i 29 Prawa Budowlanego? – Skierowaliśmy odpowiednie pismo do Wojewódzkiego Inspektora Nadzoru Budowlanego w tej sprawie, o czym będziemy informować po uzyskaniu odpowiedzi.

 

  • Dlaczego Zarząd Dróg Miejskich wystąpił do Ministerstwa infrastruktury o możliwości zmiany kolorystyki fotoradarów dopiero po odbiorach a nie na etapie przygotowania przetargu?

 

  • Skąd Zarząd Dróg Miejskich ma wiedzę o zmniejszeniu prędkości pojazdów na Moście i Wiaduktach? O to zapytaliśmy Zarządcę, po uzyskaniu odpowiedzi opublikujemy realne dane!

 

 

  • Dlaczego wykonawca usuwał graffiti z fotoradarów po przekazaniu ich Zamawiającemu??  Jaka była podstawa prawna, graffiti przecież nie podlega gwarancji.

Sam opis opis zamówienia i odpowiedzi zawiera masę błędów merytorycznych. Nie wiemy jakim cudem, kiedy ZDM zatrudnia przecież doskonałych magistrów inżynierów, którzy powinni znać się na swojej robocie.

Przeanalizowaliśmy dokumenty przetargowe i na pewno nie są to ostatnie pytania jakie zadajemy zamawiającemu w tej sprawie.

Portal Warszawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *