Rada Dzielnicy Wola protestuje przeciwko zamknięciu ul. Czorsztyńskiej!

Zamknęliśmy wjazd z al. Prymasa Tysiąclecia w ul. Czorsztyńską. To wjazd, którego zgodnie z przepisami w ogóle nie powinno być i który od lat stanowi niebezpieczeństwo dla mieszkańców ul. Czorsztyńskiej i korzystających z al. Prymasa Tysiąclecia – poinformowało w mediach społecznościowych ZDM. Informowaliśmy o tym 12 maja 2021 roku.

Protest ponad podziałami

Zarząd Dróg Miejskich kumuluje coraz bardziej negatywne emocje. A im większe niezadowolenie społeczne, tym ZDM mocniej realizuje politykę dewastacji miasta. Wczoraj warszawski klub PiS, Miejska Wola i Rada Dzielnicy Wola protestowała przeciwko zamknięciu ulicy Czorsztyńskiej.

„Trwa zbiórka podpisów zorganizowana przez radnych @warszawskipis z  @MiejskaWola przeciw kuriozalnej decyzji @ZDM_Warszawa o likwidacji zjazdu z Trasy Prymasa w kompleks osiedli wokół ulicy Czorsztyńskiej. Stanowisko w tej sprawie ponad podziałami przyjęła też rada dzielnicy Wola.”

 
 
 
 
 
 

O co chodzi?

Informacjami otrzymanymi ze strony Zarządu Dróg Miejskich dotyczących powodów zamknięcia ul. Czorsztyńskiej byliśmy mocno zdziwieni. Okazało się, że przyczyną zamknięcia tej ulicy była niezgodność wjazdu z obowiązującymi przepisami. Rzeczywiście,  gdyby dziś ul. Prymasa 1000-lecia budowano, takie rozwiązanie byłoby niedopuszczalne, ale ulicę tę wybudowano przed 1999r.,  a co za tym idzie nie obowiązywały w tym czasie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące „Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

Jeżeli Zarząd Dróg Miejskich chciałby iść tą drogą, to na dzień dzisiejszy nie ma w budżecie miasta takich pieniędzy, które  pokryłyby potrzebne udogodnienia i dostosowanie wszystkich ulic do standardów obowiązujących w Rozporządzeniu.

Jakie były rzeczywiste przyczyny zamknięcia tej jakże potrzebnej ulicy dla mieszkańców?

Prawdopodobną przyczyną jest przebiegająca tam ścieżka rowerowa i zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów. Po prostu, rowerzysta musi w tym miejscu zwolnić a nawet się zatrzymać, gdyż może być niezauważony pomimo zamontowania w tym miejscu ekranów przeźroczystych. Zarząd Dróg Miejskich zleca firmom (jakim, którym?) wykonywanie analiz zagrożeń wynikających z miejsc kolizyjnych, i prawdopodobnie na podstawie takiej analizy zapadł taki, a nie inny wyrok. Gdyby była inna przyczyna, na ul. Prymasa 1000- lecia wybudowane zostałyby wjazdy spowalniające.

zdj. M. Binkowski

Portal Warszawski

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *