[OŚWIADCZENIE] Inicjatywa #StOPKorkom protestawała przeciwko zwężeniu ul. Puławskiej

Zarząd Dróg Miejskich, którego potoczna nazwa brzmi Zarząd Dewastacji Miasta, razem z uzurpatorami miejskimi doprowadziła w sumie do genialnej sytuacji. Swoimi działaniami dewastującymi miasto wyprowadziła ludzi na ulice. Ot, geniusze! Inicjatywa #StopKorkom zaczęła dwa tygodnie temu od konferencji przed biurem ZDM-u na ul. Chmielnej, dziś członkowie inicjatywy protestowali przeciw zwężeniom na ul. Puławskiej, przy wejściu do Parku Morskie Oko, od rzeczonej ul. Puławskiej.

Rzekomo program pilotażowy

Zwężenia tej ogromnie ważniej miejskiej arterii ma dotyczyć odcinka pomiędzy ulicą Goworka a Dolną. Tamas Dombi z Biura Zarządzania Ruchem Drogowym, które ponoć pełni rolę miejskiego inżyniera ruchu, dla niepoznaki uspokaja, i mówi że to zwężanie to program pilotażowy. To nieprawda, to urabianie i tresowanie warszawiaków, którzy w końcu zaczynają się budzić z letargu. Poza tym ZDM jakby w ogóle nie zauważa społecznego niepokoju i braku zgody dla ich działań!


– Całą propozycją jesteśmy zbulwersowani, bo uważamy, że takie propozycje, które mogą spowodować zakorkowanie całej południowej części Warszawy, głównie dzielnicy Mokotowa i Ursynowa są po prostu niepotrzebne i przede wszystkim nie powinny w ogóle mieć miejsca, czy to czasowo czy na stałe – Karol Wiszniewski dla Radia Kolor.


Idąc za ciosem, członkowie Inicjatywy#StopKorkom protestowali dziś rano przeciwko tym działaniom, tym bardziej że ZDM zaczął się dziwnie spieszyć ze zwężaniem warszawskich ulic. Mieszkańcy przy ul. Sokratesa też są przeciwni eliminacji pasa, i też nie akceptują strategii ZDM-u!

OŚWIADCZENIE

Zdaniem warszawskich urzędników ul. Puławska ma być zwężona

Pomimo protestów i zapewnień o gotowości do rozmów kolejne zwężenia ulic są w Warszawie planowane i wdrażane. Miasto oferuje demagogię zamiast rzetelnej informacji. W ostatni wtorek równolegle odbywały się dwa spotkania. Jedno z nich było Sesją Rady dzielnicy Mokotowa, a drugie posiedzeniem Komisji ds. Infrastruktury m.st. Warszawy. Na jednym z nich przekazano, że ul. Puławska nie zostanie zwężona. Na drugim dyrektor Tamas Dombi z Biura Zarządzania Ruchem Drogowym w imieniu miasta informował, że główna arteria południowej stolicy zostanie zwężona – to nie jest uczciwe” uważa przedstawiciel inicjatywy StOP Korkom Paweł Skwierawski.

Dyrektor Puchalski w trakcie poprzedniej konferencji prasowej apelował o dialog i współpracę. W tym samym czasie zakulisowymi metodami wdrażane są dalsze zwężenia. W przypadku ul. Puławskiej grozi to paraliżem południowej stolicy, gdyż ta arteria jest zakorkowana już teraz, bez zwężania. W ostatnich tygodniach poprosiliśmy Radnych Mokotowa i Ursynowa o jakiekolwiek znane im, przekonywujące argumenty za ograniczeniem przepustowości tej ulicy. Nie dostaliśmy ani jednego. Zamiast tego otrzymaliśmy liczne głosy poparcia, zachęty do współpracy oraz informacje o wielu działaniach podejmowanych przez Radnych w sprawie zatrzymania prac nad zwężaniem ul. Puławskiej. Jak wynika z korespondencji, prośby i interpelacje Radnych pozostają bez odpowiedzi. Nasi przedstawiciele, czyli Radni są lekceważeni” – relacjonował Karol Wiszniewski ze StOP Korkom.”


Te działania, które obserwujemy sa całkowicie antydemokratyczne, praktycznie z nikim niekonsultowane. Konsultacje bardzo często są prowadzone wyłącznie na pokaz, przez co tak naprawdę trudno mówić o tym, że mieszkańcy dysponują jakąkolwiek realną kontrolą nad tym co się dzieje w WarszawieTomasz Rostkowski dla Radia Kolor


W opinii mieszkańców zmiany w obszarze dróg realizowane są przy pomocy biurokratycznych, zakulisowych, nietransparentnych metod, które szkodzą miastu. Działania te są nieetyczne i sprzeczne z polityką jakości ZDM. Mechanizmy demokratyczne są lekceważone. Władza w mieście jest zawłaszczana bez skutecznej kontroli nad urzędnikami. Sytuacja jest poważna, a zaufanie do urzędników jest poważnie naruszone. W tej sytuacji konieczne jest natychmiastowe zatrzymanie wszelkich działań służących zwężaniu jezdni. Niezbędne jest też usunięcie ze stanowisk osób, które są odpowiedzialne za ten stan rzeczy tj. Pana Dyrektora Tamasa Dombiego (Biuro Zarządzania Ruchem Drogowym m.st. Warszawy) oraz Pana Łukasza Puchalskiego (Zarząd Dróg Miejskich).

Tomasz Rostkowski z inicjatywy StOP Korkom zaproponował rozwiązanie, które w może być pierwszym krokiem do przywrócenia kontroli nad miastem w postaci szerokich, transparentnych i profesjonalnie prowadzonych konsultacji dotyczących priorytetów miasta. Docelowo powinien to być jednak mechanizm bezpośredniej demokracji opartej na głosowaniu elektronicznym. Zaufanie Warszawiaków do urzędników odpowiedzialnych za drogi trudno będzie odbudować.

W najbliższych dniach inicjatywa StOP Korkom złoży w ratuszu oficjalny protest zakończony propozycją zastąpienia obecnych urzędników odpowiedzialnych za drogi osobami, których styl działania lepiej wpisywać się będzie w standardy demokratycznego państwa prawa”.

Obiecywaliśmy Warszwie, że ten rok będzie inny i przełomowy!

 #StopKorkom

PW

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *