10 czerwca 1991 roku do produkcji wszedł nowy typ Poloneza o nazwie Caro

Wprowadzenie odmiany Caro było jedną z najpoważniejszych prób przeobrażenia auta. Za stylizację auta odpowiadali Antoni Kasznicki we współpracy ze Zbigniewem Ko­walczykiem. Całością prac kierował inż. Jan Politowski. W sumie zmieniono 268 części i podzespołów.

Rys historyczny

Najpoważniejsza moderniza­cja dotyczyła oczywiście sylwetki auta, poja­wiły się nowe światła i zderzaki. Ponadto zmodernizowano układ zapłonowy, w ukła­dzie wydechowym pojawił się tłumik środ­kowy, wprowadzono bezpieczniejszą kolum­nę kierownicy. Zmiany spodobały się na­bywcom. W roku 1992 sprzedano ponad 80 tysięcy egzemplarzy Caro, w roku 1994, sprzedaż przekroczyła 100 tysięcy aut. Co trzeci nowy samochód sprzedawany w Pol­sce w tamtym roku miał znaczek z napisem Polonez.

Produkcję Poloneza zakończono w marcu 2002 roku.

 
za; Historia Polski Dzień po Dniu
 
 
PW
 
zdj. wikipedia

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *