„Autoświat” – fotoradary z Mostu Poniatowskiego nie mierzą prędkości i mogą być niebezpieczne dla przechodniów

Zarząd Dróg Miejskich ustami swego rzecznika Łukasz Dybalskiego mówi, że Most Poniatowskiego jaki jest każdy widzi. Ten kuriozalny język zdumiewa. Ale nie zdumiewa fakt, że ZDM oraz aktyw fotoradary traktują jak wstęp do likwidacji obecnego ruchu ma Poniatowskim. Poza tym należy się przypatrzeć jak ZDM zarządza samym mostem.

Zdaniem innych

Nie możemy się spodziewać przeprosin ze strony ZDM-u. Wystarczy sobie poczytać w mediach społecznościowych ich rozmowę z mieszkańcami Warszawy. Każdy kto ma inne zdanie, oparte na wiedzy bądź doświadczeniu jest uważany przez tę instytucję za dyletanta. ZDM gdzie Puchalski, który jest dyrektorem i mówi do ludzi „niech płacą”, a rzecznikiem cyrkowiec, stał się głęboką i kolejną patologią, zamkniętą całkowicie na uwagi mieszkańców Warszawy.

Auto świat – bardzo poważny tytuł próbuje się rozprawić z nieprawdami pisanymi i przedstawianymi przez ZDM.

Pierwsze kłamstwo

Pomiar prędkości na kilku pasach ruchu równocześnie to – według GITD i powtarzających tę wiadomość portali – jedna z zalet 26 kupionych przez tę instytucję fotoradarów, które staną m.in. na moście Poniatowskiego w Warszawie. Tylko że to nieprawda. Owszem, na rynku są tego rodzaju urządzenia, które mierzą jednocześnie prędkość pojazdów na 6 pasach ruchu i jednocześnie rejestrują wszystkie wykroczenia, przyporządkowując poszczególne wyniki pomiarów do poszczególnych pojazdów na zdjęciach.

(…) „W przypadku przejazdu dwóch pojazdów o różnych prędkościach jednocześnie przez wiązkę radarową, przyrząd automatycznie taki pomiar anuluje” – czytamy w instrukcji urządzenia. W praktyce oznacza to, że kierowcy dwóch pojazdów ścigających się na moście, jadących po dwóch pasach ruchu obok siebie, mogą pozostać bezkarni. Również nie będzie zarejestrowane zdjęcie, jeśli na bardziej oddalonym pasie pojawi się jadący szybko samochód, a jednocześnie w świetle wiązki radaru pojawi się na bliższym pasie wolniej jadący pojazd”.

Setki zakłóceń

„Przy prędkości większej niż 20 km/h oprogramowanie anteny radarowej rozpoznaje tego typu sytuację i anuluje wykonanie pomiaru. Gdy autobus jedzie wolniej niż 20 km/h, istnieje prawdopodobieństwo iż podwójne odbicie wiązki może skutkować nierealnie wysokim pomiarem prędkości”. W tym miejscu należy dodać, że tramwaj czy autobus to dla wiązki fotoradaru to to samo, a tramwaje na moście nie jadą szybko. Dodatkowo pomiary prędkości usytuowano niedaleko przystanków.

Mowa też o innej lokalizacji

(…) Różne próbne instalacje fotoradarów testowane były w tym miejscu od lat. Można było więc np. zamontować niewielkie urządzenia na zabytkowych wieżycach – 7-8 metrów nad jezdnią. Spełniałyby swoją rolę (o prewencję dbają i tak znaki drogowe ostrzegające przed pomiarem prędkości), a jednocześnie byłyby niemal niewidoczne. Firmy oferujące sprzęt pomiarowy testowały też niewielkie fotoradary stojące na trójnogu „wyglądające” przez okna wieżyc – z zewnątrz prawie niewidoczne. Zdecydowano się bodaj na największe, najbardziej charakterystyczne szafy. To o tyle ciekawe, że wybrane urządzenia Multa Radar CD mogą działać w różnych obudowach, także o wiele mniej rzucających się w oczy, na wąskich słupkach.

Zdrowie

W przypadku fotoradarów na moście Poniatowskiego w Warszawie anteny radarowe umieszczone są na wysokości… ok. 1,3 metra – nieco poniżej głowy dorosłego człowieka, za to niemal na wprost głowy dziecka. Urządzenia widoczne na szczycie szafy to kamera i lampa błyskowa, antena położona jest niżej. Fotoradar stoi na chodniku, można dotknąć go ręką, niektórych kusi wywoływanie fałszywych pomiarów np. za pomocą aplikacji w telefonach (działa w przypadku m.in. starszych fotoradarów polskiej produkcji). Sprawdziliśmy: konstrukcja urządzenia jest taka, że jest ono odporne na sztuczne generowanie fałszywych pomiarów i zdjęć np. za pomocą kamertonu. Niemniej, nawet jeśli promieniowanie jest niewielkie, jeśli przyjąć, że nikt specjalnie nie będzie stał na wprost fotoradaru przez godzinę

całość artykułu TUTAJ 

za; Auto-świat

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *