Nie dlaczego zamknięto ul. Czorsztyńską, a dla kogo. Tak trzeba pytać!
Zamknęliśmy wjazd z al. Prymasa Tysiąclecia w ul. Czorsztyńską. To wjazd, którego zgodnie z przepisami w ogóle nie powinno być i który od lat stanowi niebezpieczeństwo dla mieszkańców ul. Czorsztyńskiej i korzystających z al. Prymasa Tysiąclecia – poinformowało w mediach społecznościowych ZDM.
O co chodzi?
Informacjami otrzymanymi ze strony Zarządu Dróg Miejskich dotyczących powodów zamknięcia ul. Czorsztyńskiej byliśmy mocno zdziwieni. Okazało się, że przyczyną zamknięcia tej ulicy była niezgodność wjazdu z obowiązującymi przepisami. Rzeczywiście, gdyby dziś ul. Prymasa 1000-lecia budowano, takie rozwiązanie byłoby niedopuszczalne, ale ulicę tę wybudowano przed 1999r., a co za tym idzie nie obowiązywały w tym czasie Rozporządzenie Ministra Infrastruktury dotyczące „Warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie„.
Jeżeli Zarząd Dróg Miejskich chciałby iść tą drogą, to na dzień dzisiejszy nie ma w budżecie miasta takich pieniędzy, które pokryłyby potrzebne udogodnienia i dostosowanie wszystkich ulic do standardów obowiązujących w Rozporządzeniu.
Jakie były rzeczywiste przyczyny zamknięcia tej jakże potrzebnej ulicy dla mieszkańców?
Prawdopodobną przyczyną jest przebiegająca tam ścieżka rowerowa i zagrożenie bezpieczeństwa rowerzystów. Po prostu, rowerzysta musi w tym miejscu zwolnić a nawet się zatrzymać, gdyż może być niezauważony pomimo zamontowania w tym miejscu ekranów przeźroczystych. Zarząd Dróg Miejskich zleca firmom (jakim, którym?) wykonywanie analiz zagrożeń wynikających z miejsc kolizyjnych, i prawdopodobnie na podstawie takiej analizy zapadł taki, a nie inny wyrok. Gdyby była inna przyczyna, na ul. Prymasa 1000- lecia wybudowane zostałyby wjazdy spowalniające.
ZDM nie chce ujawniać swoich umów
To nie żadna teoria spiskowa, tylko doskonała znajomość mechanizmów, tym bardziej że ZDM nie chce ujawniać umów zawieranych z wykonawcami zewnętrznymi. Każdy może to sprawdzić, i szczerze to polecamy. Wystarczy poprosić jako wniosek o informację publiczną!
To możespecjalne służby do tego powołane powinny spytać dlaczego ZDM nie chce udostępniać umów do 30 tys, euro. które zawarł od 2016 roku do roku 2020 ???
To wszystko drobnostki. Problem jest o wiele głębszy, i oczywiście takich przykładów jest dużo więcej, a my cały czas będziemy publikować przykłady ogromnego marnotrawienia naszych pieniędzy, powiązanego z polityką patoaktywu!
Dla przypomnienia w Warszawie wyremontowano w 2020r 133 tys, m2 ulic oraz wybudowano 46 tys m czyli ok 92 tys m2 ścieżek rowerowych (o ile wykonano je zgodnie z przepisami), jakby miał ktoś jeszcze pytania na co idą nasze pieniądze.
ZDM się tłumaczy
Obecne przepisy nie pozwalają na takie skrzyżowanie. Jest ono skrajnie niebezpieczne, o czym świadczą wyniki audytu i liczba wypadków/kolizji. To była trudna decyzja, ale nie mieliśmy innego wyjścia.
Szkoda tylko, że w odczuciu mieszkańców wygląda to inaczej…
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „akceptuję". Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. kliknij po więcej informacji Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.