Już w najbliższy czwartek, Rada Miasta ma zdecydować o przesunięciu pieniędzy na pierwszy etap prac. Połączy Pragę – Południe z centrum stolicy, a docelowo – także z Ochotą i Mokotowem. W pierwszym etapie, który zakończy się w 2028 roku, powstanie sześć stacji.
Fakty i mity
„Chciałbym doprowadzić metro na Białołękę, pod Wisłą, od stacji Młociny – zapowiedział w niedzielę kandydat PO na prezydenta stolicy Rafał Trzaskowski. Jak dodał poprawie skomunikowania Białołęki z resztą stolicy będą też służyć nowe linie tramwajowe.” – podaje TVN Warszawa.
Od paru dni przedstawiamy plan „Stolica lepszej komunikacji”, żeby przede wszystkim opowiedzieć o tym, że jeżeli chcemy w sposób kompleksowy rozwiązać problemy Warszawy, to trzeba przeprowadzić i wybudować cały system komunikacyjny – zaznaczył kandydat Koalicji Obywatelskiej PO i Nowoczesnej.
Jak dodał „oczywiście ten system już funkcjonuje, ale chcemy go rozbudowywać; ważne są przepływy pasażerów, ważne są stacje przesiadkowe”. W ramach prezentacji tego planu w niedzielę Trzaskowski zorganizował briefing na Białołęce – na skrzyżowaniu ulic Światowida i Mehoffera. (tvn warszawa.pl)
BIAŁOŁĘKA najbardziej dynamicznie rozwijające się dzielnicach w Warszawie NIE potrzebuje metraNawet nie ma nas na mapie. Rafał Trzaskowski znowu napluł w twarz mieszkańcom Białołęki, tyle zostało z jego kłamliwych obietnic budowy metra w naszej dzielnicy… ładna konferecja prasowa z TVN: https://tvn24.pl/…/trzaskowski-proponuje-metro-na… ale spokojnie i tak nastepne wybory wygra kandydat PO. Wystarczy postraszyć PiSem i mówić o sprawach łóżkowych, nawet nie trzeba mieć programu wyborczego. Dlaczego akceptujemy politykę kłamstw– tak do słów Trzaskowskiego odniósł się radny Białołęki, Marcin Korowaj.
Miejscy uzurpatorzy są na nie
Głos zabrał też lider największej organizacji miejskich uzurpatorów, mylnie zwanymi aktywem. Pan kulturoznawca zna się na wszystkim, dlatego też w tej kwestii też zabrał głos.
Podobne zdanie ma Zielona Białołęka #TramwajWzdłużModlińskiej: mln zł Tramwaj na Zieloną Białołękę: mln zł Tramwaj na Gocław: mln zł … III linia metra: miliard zł (na początek) Liczby najlepiej oddają, dlaczego w najbliższych latach powinny powstać kolejne linie tramwajowe. I dlaczego warto skończyć z fetyszem metra, niestety nadal obecnym także wśród niektórych lokalnych polityków. Skutkuje on opóźnianiem tak potrzebnych inwestycji tramwajowych, czego najlepszym przykładem jest Gocław, a wcześniej – Zielona Białołęka.
Ciekawe pytania z blogu Grochów Praga Południe
Do kwestii nowej, 3 linii metra odnieśli się też autorzy Grochów Praga Południe;
Ponieważ wszyscy od rana emocjonują się ogłoszeniem PLANÓW i nierealnego terminu uruchomienia trzeciej linii metra przypomnijmy parę niewygodnych faktów.
1. Interesuje nas jak zostanie rozwiązana kwestia nieprawidłowo zaprojektowanego i wybudowanego peronu na Stacji Stadion, gdzie obecnie po zbudowaniu odcinka trzeciej linii metra trzeba będzie wysiąść i przejść górą do obecnej drugiej linii
2. Ciekawe czy planowana stacja Dworzec Wschodni będzie miała połączenie z Dworcem PKP, bo przypomnijmy na stacji Centrum nie udało się to od jakiś 25 lat
3. Na miejscu planowanej na poniższym rysunku stacji Rondo Wiatraczna stoi sobie częściowo budynek Galeria Grochów
4. Ciekawe jak się w związku z tymi planami czuje się małą obwodnica Pragi z Wiatracznej na Targówek, Warszawa, Poland
5. Ten plan ostatecznie przebija osinowym kołkiem kultową inwestycję Tramwaj na Gocław (pozdrawiamy Pana Janka prowadzącego ów fanpage, który nawet kiedyś zbierał podpisy za tą budową). A tak ogólnie to oczywiście ten projekt jest bardzo fajny, zaprojektowany już wiele lat temu i oby się go wreszcie udało zrealizować, a nie tylko wciskać kit, jak przed wyborami.