Trudne, ale konstruktywne rozmowy z Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad [GDDKiA] w sprawie otwarcia Południowej Obwodnicy Warszawy za nami, nasi specjaliści uzgadniają teraz szczegółowe rozwiązania. A czego te rozwiązania będą dokładnie dotyczyć – wyjaśniam poniżej.
Po pierwsze, Generalna Dyrekcja przystała na jeden z naszych najważniejszych postulatów. Węzeł Ursynów Wschód póki co nie zostanie otwarty, ruch na POW dochodził będzie jedynie do węzła Przyczółkowa. Pozostajemy też przy stanowisku, że otwarcie węzłów Ursynów Wschód i Zachód jest niemożliwe bez realizacji tunelu na Ursynowie.
Decyzją GDDKiA POW zostanie jednak uruchomiona jeszcze bez funkcjonującego tunelu, którego budowa (prowadzona również przez GDDKiA) wciąż się opóźnia. Ustaliliśmy jednak, że na węźle Lubelska zamontowane zostaną specjalne bramy ograniczające wysokość dopuszczonych do ruchu pojazdów i spowalniające napływ samochodów. Powstaną też zatoki do kontroli pojazdów przed węzłem Patriotów. Dzięki temu możliwe będzie zatamowanie wejścia ciężkiego ruchu tranzytowego na kompletnie niedostosowane do niego ulice Ursynowa czy Wilanowa. A wszystko to w trosce o bezpieczeństwo mieszkańców.
Oczekujemy też, że GDDKiA będzie prowadziła stałą obserwację warunków ruchu po otwarciu POW i natychmiastowo reagowała na wypadki przeciążeń i zagrożenia bezpieczeństwa ruchu. Jako Miasto Stołeczne Warszawa oczywiście również będziemy monitorować sytuację i reagować w trosce o bezpieczeństwo na drogach miejskich. Apelujemy też do Generalnej Dyrekcji o takie oznakowanie oddawanych odcinków, by jednoznacznie wskazywały, że do momentu otwarcia tunelu, preferowaną drogę tranzytu z kierunku Mińska Mazowieckiego i Lublina była „stara” droga lubelska lub DK 50.
Dobrze, że w kontaktach z instytucjami rządowymi udaje się znajdować przestrzeń do autentycznego dialogu. Dziś każda ze stron pokazała, że jest otwarta na argumenty drugiej i potrafiliśmy przyjąć wspólne ustalenia. Dziękuję za to i mam nadzieję, że przyjęte rozwiązania będą służyć warszawiakom i nie spowodują poważniejszych utrudnień.
za; https://www.facebook.com/rafal.trzaskowski
PW