Już niedługo mieszkańcy kolejnego osiedla na Białołęce szybciej dojadą do centrum Warszawy. Na budowie nowej trasy tramwajowej są już prawie wszystkie tory.
„Stawiamy słupy, spawamy tory. Za nami są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze, gotowe są już wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów. Zbliża się moment, kiedy na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje, początkowo tylko techniczne. Na całej trasie jest już zamontowane 3000 metrów szyn i stoi 29 słupów, czyli połowa z zaplanowanych do postawienia. Zamontowaliśmy już wszystkie rozjazdy. Na budowie pracuje teraz około 70 osób. Teraz skupiamy się teraz na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Pracujemy też nad wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach, przygotowujemy się też do ustawienia pozostałych słupów. Na koniec prac rozwiesimy sieć trakcyjną i rozłożymy trawę między torami. Po tych na Grochowskiej, to będą kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie.”
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Dlaczego budowa tej trasy tramwajowej jest ważna?
Wydłużona trasa tramwajowa pozwoli pasażerom w około 20 minut dojechać do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum – w około 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy! A przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
za; Tramwaje Warszawskie