Transport publiczny z dnia na dzień traci zwolenników. Czy miasta muszą szykować drogi dla aut?

    Niewykluczone, że epidemia koronawirusa zmusi władze miast do zrewidowania swojego stanowiska dotyczącego polityki transportowej. Najnowsze badania opinii społecznej nie pozostawiają wątpliwości – transport publiczny z dnia na dzień traci zwolenników – napisała interia.pl, w poniedziałek. Podobną ocenę sytuacji wystawiły też auto – świat i inne tytuły zajmujące się profesjonalnie tematem!

    Polityka oparta na siłowym zmuszaniu ludzi do porzucania samochodów i przesiadki do transportu zbiorowego lub na rowery została brutalnie zweryfikowana przez epidemię.

Okazuje się, że nie jest fajną sprawą być zmuszonym w czasie epidemii do tłoczenia się wśród innych ludzi, być zależnym od widzimisię polityków którzy wpadają na genialne pomysły aby zaoszczędzić wprowadzeniem w czasie epidemii weekendowego rozkładu jazdy (co skutkuje stłoczeniem ludzi i kto wie iloma zakażeniami) a i rowerek (środek transportu, wbrew temu co twierdzą jego ortodoksyjni fani – co najwyżej sezonowy) okazał się niespecjalnie bezpiecznym środkiem transportu – https://natemat.pl/…/305723,koronawirus-naukowcy-obalaja-m…/

    Utopijna wizja miłośników Gehla i Colville-Andersena w której nie ma „złych samochodów” (diabłów wcielonych i źródła wszelkiego zła) a wszyscy jeżdżą rowerkami lub transportem zbiorowym okazała się – no właśnie, utopią nie przystającą do rzeczywistości.

Interia pisze: „po epidemii, samochód będzie głównym środkiem transportu dla ponad 80 proc. z nas. W tej grupie znajdzie się też 5 proc. osób, które do tej pory korzystało głównie z komunikacji zbiorowej (…) Determinantą tak wysokiego odsetka Polaków wybierających samochód z pewnością jest dbanie o własne bezpieczeństwo”.

6 na 10 osób, które po ustąpieniu epidemii planują ograniczyć korzystanie z transportu publicznego na poczet samochodu (własnego lub wypożyczonego), to kobiety. Najwyższy odsetek takich osób wśród kobiet stanowią panie w wieku 18-29 lat (14,9 proc.). Co ważne – po epidemii, z transportu publicznego do samochodu chce przesiąść się najwięcej mieszkańców wielkich miast (15,0 proc. kobiet i 8,6 proc. mężczyzn).

Lubię Miasto

zdj. PW

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły