Czy aktywiści chcą zakorkować największe polskie miasta ❓❓

    Pomysłodawcą tego pomysłu jest Robert Buciak, geograf ze Szczecina, który nie wiedzieć jakim cudem, projektu nam ulice w Warszawie!

   Kolejny absurd radykalnych „aktywistów”, zdaniem których miasto należy najwyraźniej tylko do mieszkańców centrum. Osoby z dzielnic zewnętrznych, które nie mogą dojść do pracy na piechotę – są zdaniem aktywistów kimś gorszym. Ich dojazd do pracy, który po wprowadzeniu pomysłów Pieszej Polski (poparty przez cały szereg ruchów miejskich których spis tworzy niezłe rakowisko) ulegnie znacznemu pogorszeniu i to niezależnie czy jadą autobusem czy samochodem, dla „aktywistów” się nie liczy – dla nich liczy się tylko ideologia.

Dodatkowo organizacja Roberta Buciaka (bardzo aktywnie walcząca z ruchem samochodowym, ale już mniej aktywna gdy chodzi o reprezentowanie pieszych np. gdzie na Ochocie był konflikt na linii piesi-rowerzyści) chce wykorzystać epidemię do montowania słupków („na stałe lub czasowo” – wiadomo że zostałyby na ostałe) i walki z kierowcami, m. in. tworzenia z ulic deptaków.

Wyjątkowo komiczny jest pomysł aby wyznaczać na jezdniach pasy dla rowerów. Z jezdni korzysta 90% osób podróżujących po Warszawie (zarówno samochodami jak i autobusami) i nie ma żadnego powodu aby te osoby ustępowały skrajnie roszczeniowej, agresywnej rowerowej „klasie panów” liczącej 1-3% warszawiaków (zależnie od opracowania).

Kompletnym absurdem jest pomysł tworzenia „stref rekreacji” na ulicach. Jak wiemy, w czasie epidemii mieszkańcy tylko o tym marzą, aby przesiadywać bez celu na środku ulicy. Tak samo marzą o tym, żeby ich jazda do pracy trwała 2 godziny w jedną stronę z powodu pozamykania ulic w ramach realizowania aktywistycznych debilizmów.

Jeśli którykolwiek z prezydentów miast te idiotyzmy wdroży – zachęcamy do rozliczenia go przy urnach wyborczych.

Lubię Miasto

Uzasadnienie aktywu:

Epidemia, której skutki dotknęły także Polskę, wymusza nowe spojrzenie na funkcje w przestrzeni miast na całym świecie. Ograniczona mobilność, praca zdalna, strach przed zarażeniem spowodowały znacznie ograniczony ruch na ulicach, a zalecenia zachowania dwumetrowego odstępu między ludźmi ukazały niewystarczające rozmiary ciągów pieszo-rowerowych nawet w najbardziej rozwiniętych metropoliach świata. Pojawia się potrzeba zdecydowanych, daleko idących zmian w miastach, nawet w tym wyjątkowo trudnym dla wszystkich okresie, mająca na celu dostosowanie ich przestrzeni do zasad bezpieczeństwa ruchu, a w szczególności pieszych i rowerzystów.
W Polsce są już miasta, które przeniosły parkowania z chodników na jezdnie. Jednoznacznie wskazują, że ruch drogowy jest obecnie znacznie mniejszy, więc potrzebuje mniej miejsca na drogach. Obowiązujące ograniczenia liczby pasażerów komunikacji publicznej sprawiają, że korzysta z nich kilka razy mniej osób. Mieszkańcy więcej chodzą i jeżdżą na rowerach, bo to najbezpieczniejsze obecnie środki transportu. Potrzebują szerszych chodników, także dla zapewnienia społecznego dystansu podczas chodzenia i stania w kolejkach. Mieszkańcy potrzebują przeniesienia parkowania i ruchu rowerowego na jezdnie.
W czwartek 23 kwietnia Kraków zapowiedział, że w maju przeniesie parkowanie z chodników na jezdnie na ul. Dietla i Mogilskiej. Na Grzegórzeckiej zostanie zlikwidowane parkowanie na chodnikach, aby piesi mieli tam więcej miejsca. Na Moście Grunwaldzkim przeniosą ruch rowerowy z chodnika na jezdnię. Na ul. Podwale oddadzą pieszym część jezdni. Przykłady wprowadzanych zmian prezentują grafiki Krakowa.

Wszyscy stanęliśmy w obliczu niespodziewanej i nagłej zmiany, do której musimy się przystosować. Na większości ulic polskich miast zachowanie odpowiedniego dystansu między pieszymi jest fizycznie niemożliwe. Ponadto spacer w pobliżu jeżdżących samochodów i wdychanie spalin dodatkowo osłabia nasze płuca i sprawia, że stajemy się bardziej podatni na infekcje dróg oddechowych.
Istotnym elementem jest także popularyzacja roweru jako środka transportu i ułatwienia w poruszaniu się nim na naszych drogach. Rower bowiem jest z punktu widzenia ryzyka zarażenia bezpiecznym środkiem transportu, dodatkowo wzmacniając nasze płuca chroni nas przed infekcją. Niemieckie samorządy prowadzą obecnie kampanie informacyjne zachęcające do dojazdów do pracy rowerem.

Dzięki polepszeniu warunków chodzenia i jazdy rowerem możemy odciążyć komunikację miejską, która ze względu na wiele zmian w rozkładach jazdy, stała się niewydolna, a pasażerowie grupują się w pojazdach i na przystankach, nie zachowując odpowiedniej odległości między sobą.

Szanowni Prezydenci, krótko mówiąc:
OTWÓRZMY ULICE!

Adresaci:
Prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski
Prezydent Krakowa Jacek Majchrowski
Prezydent Łodzi Hanna Zdanowska
Prezydent Wrocławia Jacek Sutryk
Prezydent Poznania Jacek Jaśkowiak
Prezydent Gdańska Aleksandra Dulkiewicz
Prezydent Szczecina Piotr Krzystek
Prezydent Bydgoszczy Rafał Bruski
Prezydent Lublina Krzysztof Żuk
Prezydent Białegostoku Tadeusz Truskolaski
Prezydent Katowic Marcin Krupa
Prezydent Gdyni Wojciech Szczurek
Prezydent Częstochowy Krzysztof Matyjaszczyk
Prezydent Radomia Radosław Witkowski
Prezydent Sosnowca Arkadiusz Chęciński
Prezydent Torunia Michał Zaleski
Prezydent Kielc Bogdan Wenta
Prezydent Rzeszowa Tadeusz Ferenc
Prezydent Gliwic Adam Neumann
Prezydent Zabrza Małgorzata Mańka-Szulik
Prezydent Olsztyna Piotr Grzymowicz
Prezydent Bielska-Białej Jarosław Klimaszewski
Prezydent Bytomia Mariusz Wołosz
Prezydent Zielonej Góry Janusz Kubicki
Prezydent Rybnika Piotr Kuczera
Prezydent Rudy Śląskiej Grażyna Dziedzic
Prezydent Opola Arkadiusz Wiśniewski
Prezydent Tychów Andrzej Dziuba
Prezydent Gorzowa Wielkopolskiego Jacek Wójcicki
Prezydent Dąbrowy Górniczej Marcin Bazylak
Prezydent Elbląga Witold Wróblewski
Prezydent Płocka Andrzej Nowakowski
Prezydent Wałbrzycha Roman Szełemej
Prezydent Włocławka Marek Wojtkowski
Prezydent Tarnowa Roman Ciepiela
Prezydent Chorzowa Andrzej Kotala
Prezydent Koszalina Piotr Jedliński
Prezydent Kalisza Krystian Kinastowski
Prezydent Legnicy Tadeusz Krzakowski

https://www.facebook.com/lubiemiasto/photos/a.1079251328945365/1370735659796929/?type=3&theater

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły