Liczba rowerzystów w stosunku do roku ubiegłego wręcz maleje?

     Parę dni temu Portal Warszawski podał dane Ochocianie Sąsiedzi, które mówiły wręcz o 100% wzrostem rowerzystów w stosunku do roku 2015 roku. Nieśmiało jednak trzeba zaznaczyć, że Ochocianie Sąsiedzi to rasowi aktywiści. Z tego środowiska pochodzi pani Justyna Glusman, która w Warszawie odpowiedzialna jest również za zieleń.

Tym razem oddajemy głos Warszawskiej Opłacie Wjazdowej;

   „Jak co roku przeprowadziliśmy kolejne badanie kultury komunikacyjnej rowerzystów. Dodatkowo, jako, że widzimy, że rośnie nowa grupa komunikacyjna i ją policzyliśmy. Oczywiście chodzi o kierujących hulajnogami elektrycznymi. (Nie wyróżnialiśmy w badaniu hulajnóg prywatnych czy wypożyczonych, tak samo jak nie robimy tego w przypadku rowerów).

    Badanie jak zwykle przeprowadzili społecznie ochotnicy, bez jakiegokolwiek dofinansowania ze strony jakiejkolwiek organizacji czy urzędu.  Miejscem badania było zatem tradycyjne nasze stanowisko – skrzyżowanie Doliny Służewieckiej z ulicą Nowoursynowską.  Szlak rowerowy miedzy tzw. Mordorem w kierunku Mostu Siekierkowskiego. Badanie przeprowadziliśmy 10 września o godz. 17.00 i trwało ono jedną godzinę.

W czasie badania naliczyliśmy 131 rowerzystów pokonujących skrzyżowanie.  Zatem jak można zauważyć ilość rowerzystów w stosunku do roku ubiegłego znów nie rośnie, a wręcz maleje. Spadek jest zauważalny i stały z roku na rok. Oczywiście wrzesień i takie tam.

Kierujących hulajnogami stwierdzono, uwaga – 40 !

Z liczby 131 na czerwonym pokonało przejście przejeżdżając przez nie117 osób !
/ w roku 2017 – 74,172% , w roku 2018 – 85,517%, w roku 2019 – 89,31 / !!!!!! /  Jeśli chodzi o kierujących hulajnogami z 40 na czerwonym pokonało je 22. Czyli równo 55 %.

Jedźmy dalej. Z tych z kolei, którzy pokonali je NA ZIELONYM – tj. 14 osób – TYLKO 3 zsiadły z rowerów !!!
Starsza Pani i ojciec z dzieckiem. /rok 2017 – 15,385%, rok 2018 – 7,286%, rok 2019 – 21,42% / !!! /

Hulajnogowcy:

Z 18, przeszło, nie przejechało je tylko 5 osób. Czyli 27,77%.

Wśród 131 osób pokonujących pasy na czerwonym świetle 39 wymusiło przejazd nad prawidłowo skręcającymi samochodami.  /rok 2017 – 20,536%, rok 2018 – 27,419% rok 2019 – 29,77%/

Hulajnogowcy nie wymuszali przejazdu nad kierowcami. Osób machających kierowcom z tych 39, /nie z przyjaźni raczej/ stwierdzono 20. Hulajnogowcy również nie grozili kierowcom. To akurat zrozumiałe – trzeba trzymać kierownicę :)/

Znów widzimy poziom agresji oraz całkowitego lekceważenia przepisów przez rowerzystów. Należy się zastanowić w końcu nad tym, by wprowadzać stałe kontrole Policji nad ruchem rowerowym. Tak jak prowadzone są akcje wobec kierowców, należy wprowadzić i prowadzić intensywnie kontrole rowerzystów.

Uważamy, że w obecnej chwili są one potrzebne i to bez żadnej taryfy ulgowej. Wieloletnie zaniedbania w tym temacie tylko pokazują, że stworzono grupę totalnie lekceważącą przepisy ruchu drogowego.

Pisaliśmy w ub. roku o tym, że brak jest właściwej edukacji. Dalej nikt nic z tym nie robi.
Pojawił się głos o tym, by rowerzyści posiadali tablice rejestracyjne. Pomysł kontrowersyjny, ale coraz bardziej, wobec istniejących faktów wart dyskusji. /wpisy o rejestracji dla pieszych – piszący ban/

Zachęcamy do komentowania oraz zostawiania uwag, jakie w badaniach na rok przyszły wprowadzić dodatkowe kategorie pomiarów.”

Warszawska Opłata Wjazdowa

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *