Polska fabryka tramwajów Hyundai?

    Wśród zarzutów podnoszonych względem firmy Hyundai Rotem jest jej skromne doświadczenie w zakresie tramwajów. Producent podkreśla jednak, że jest ono wystarczające dla realizacji warszawskiego kontraktu. – Pierwszy tramwaj na potrzeby testów powstał w 2008 roku, czyli prawie w tym samym czasie, kiedy Pesa tworzyła własny. HRC nie miała tego przywileju aby prototyp testować u klienta, zrobili to na własnym torze próbnym. Dzisiaj po doświadczeniach wiem, że to jest rozsądny model – mówi Marcin Jędryczka, przedstawiciel firmy Hyundai Rotem, który przez lata był związany z bydgoską Pesą. (…)

W tej chwili Hyundai ma na swoim koncie 56 tramwajów (Izmir, Antalya). – Tramwaj to LRV, czyli lekki pojazd, co oznacza, że wymagania dotyczące projektowania w wielu przypadkach – jak nie w większości – zawierają się w tych samych standardach norm i wymagań technicznych, co pojazdy metra i inne lekkie pojazdy, których Hyundai wyprodukował w dużo większej liczbie. Tych członów HRC wyprodukował grubo powyżej 30 000. Czy zatem można mówić o braku doświadczeń? – pyta retorycznie przedstawiciel firmy Hyundai. (…)

W dyskusji o doświadczeniu HRC pojawiają się obawy, że Warszawa otrzyma prototyp bardzo różny od pojazdów dostarczanych do Turcji. – Najlepszą odpowiedzią na to pytanie są wywiady z przedstawicielami Tramwajów Warszawskich. Oni sami potwierdzają, że tego typu pojazdu i wymagań dotyczących kontraktu nigdzie nie było – przekonuje Marcin Jędryczka. (…)

Jak podkreśla, teraz najważniejsze jest zorganizowanie terminowej produkcji, a dopiero w dalszej kolejności jest fabryka. – Główne zadanie w strategii krótkoterminowej to zaprojektowanie i dostarczenie pojazdu zgodnie z wymaganiami klienta i oczywiście umowy. Po zamknięciu procedury zostanie nam po podpisaniu 22 miesiące na realizację projektu i to jest najważniejsze, aby dostarczyć pojazdy w tym czasie. Tym się kieruję i to jest priorytet w pracy organizacyjnej, która w tej chwili trwa – mówi Marcin Jędryczka. Jak zapewnia, firma jest na etapie negocjacji z wieloma poddodstawcami. (…)

Jak pisaliśmy, zamówienie obejmuje też pakiety posprzedażowe – naprawczy, eksploatacyjny oraz związany z naprawą główną. To rodzi zobowiązania, według Tramwajów Warszawskich, do ok. 2038 r. – Dlatego też kolejny krok to oddział utrzymujący pojazdy w czasie eksploatacji. Wierzę, że w kolejnych krokach nie będziemy musieli budować od zera fabryki, a zrobimy to wspólnie z zakładem, który istnieje. Może będzie konieczność zmodyfikowania linii, oczywiście rozważamy też możliwość budowy przyszłej fabryki od zera – mówi Marcin Jędryczka. (…)

więcej tu; www.transport-publiczny.pl

Wspieraj niezależne warszawskie media.

Dzięki Tobie możemy pełnić naszą misję

Konto do wpłat: 61102049000000890231388541

w tytule wpłat: Darowizna

Przeczytaj również

Logotyp Portal Warszawski
Kontakt

Ostatnie atykuły