„Zaczynamy zupełnie nowy etap, który zakończymy niebawem pierwszym w Europie Środkowo-Wschodniej pojazdem szynowym, który będzie w stanie poruszać się, wykorzystując zjawisko pasywnej lewitacji” – powiedział Przemysław Pączek, prezes Hyper Poland. „Budując własny system Hyperloop, budując własny system Hyperloop, Polska stanie się eksporterem technologii, będziemy mogli w przyszłości sprzedawać licencję na tę technologię, a nie kupować ją za granicą jak to zwykle bywa. Wdrożenie systemu próżniowego, nawet już tego początkowego, w postaci Inteligentnej Platformy Logistycznej, daje szansę polskim podmiotom i przedsiębiorstwom na dostarczanie technologii, które poniekąd będą miały wpływ na inne sektory gospodarki, tj. transport, lotnictwo czy kosmonautyka” – powiedział Łukasz Mielczarek, kierownik ds. rozwoju infrastruktury Hyper Poland.”
Polacy mają zamiar wprowadzić w życie w Polsce pomysł superszybkiej kolei przyszłości, która została kilka lat temu przedstawiona przez Elona Muska. A to za sprawą wielkiego sukcesu, jaki odnieśli ludzie z Hyper Poland ze swoim projektem w bardzo popularnej brytyjskiej platformie equity crowdfundingu o nazwie Seedrs. Przypomnijmy, że Polacy zebrali tam aż 130 procent zakładanej kwoty, czyli ponad milion złotych.
Ale to nie wszystko. Teraz dowiadujemy się, że Narodowe Centrum Badań i Rozwoju w konkursie Szybka ścieżka dofinansuje polski HyperLoop kwotą aż 16,5 miliona złotych. Fundusze mają zostać przeznaczone na prace badawczo-rozwojowe nad napędem i zawieszeniem do przedstawionych wszystkich trzech etapów rozwoju technologii. Zdolny zespół składający się z 25 ambitnych, młodych inżynierów z Politechniki Warszawskiej oraz Politechniki Wrocławskiej, który jest wspierany przez wielu specjalistów z Polski oraz całego świata, jak nigdy przedtem, ma szansę zrealizować swoją piękną wizję.
Hyper Poland informuje, że kwota posłuży również do budowy stanowisk testowych, napędu liniowego i bazującego na lewitacji magnetycznej. Testy mają odbyć się w Żmigrodzie, na terenie należącym do Instytutu Kolejnictwa, który również swoim doświadczeniem wspiera młodych inżynierów. Firma jako jedyna na świecie opracowuje technologię przystosowania tradycyjnych torów kolejowych do systemu HyperLoop. Ma to pozwolić wykorzystać już istniejącą w kraju infrastrukturę i znacznie szybciej i taniej zbudować pierwszy komercyjny odcinek kolei przyszłości.
za; www.geekweek.p