Do wymiany idzie 30 wind na I linii metra
Przedmiotem przetargu jest wymiana 30 dźwigów osobowych na I linii metra na odcinku od stacji A1 Kabaty do stacji A15 Ratusz. Najstarsze urządzenia są w ciągłej i intensywnej eksploatacji od momentu otwarcia metra w 1995 r., co przekłada się też na ich awaryjność. Problemem są zużycie urządzeń czy trudności w dostępie do części zamiennych.
– Najstarsze hydrauliczne windy wymieniamy na dźwigi z napędem elektrycznym. Są nowocześniejsze, szybsze i wygodniejsze. Dążymy do ujednolicenia rozwiązań, dlatego też przetarg obejmuje aż 30 urządzeń – wskazuje Maciej Czerski z biura prasowego Metra Warszawskiego.
Instalowane będą nowe dźwigi elektryczne bez maszynowni w istniejącym szybie. Prace obejmą windy na stacjach Kabaty (3 szt.), Natolin (3 szt.), Imielin (1 szt.), Stokłosy (1 szt.), Ursynów (1 szt.), Służew (1 szt.), Wilanowska (3 szt.), Wierzbno (3 szt.), Racławicka (1 szt.), Pole Mokotowskie (3 szt.), Politechnika (3 szt.), Centrum (3 szt.), Świętokrzyska (1 szt.), Ratusz (3 szt.). Roboty będą prowadzone przy czynnych stacjach, a czas wyłączenia dźwigu z użytku nie może przekroczyć pięciu tygodni. Zdemontowane komponenty istniejących dźwigów posłużą jako części zamienne.
Termin składania ofert mija 10 maja. Jedynym kryterium wyboru jest cena. Zamówienie ma zostać zrealizowane do końca 2022 r.