Podpisaliśmy umowy, dzięki którym aż w kilkunastu miejscach tramwaj krócej będzie czekał na zmianę świateł. Dla pasażerów oznacza to, że podróż kilkunastoma liniami tramwajowymi będzie krótsza – – informują Tramwaje Warszawskie
9 skrzyżowań, 5 ciągów ulic i jeden węzeł – właśnie w tylu miejscach wprowadzone zostaną kolejne algorytmy sterujące sygnalizacją świetlną. Przyśpieszą tramwaje aż na 17 liniach. W praktyce oznacza to skrócenie czasu przejazdu przez każde skrzyżowanie o około minutę.
Jak działa priorytet dla tramwaju?
Czujniki zamontowane przy torach wykryją nadjeżdżające tramwaje i przełączą sygnalizację na najbliższym skrzyżowaniu tak, by tramwaj podjeżdżając do niego nie czekał na zmianę świateł. Algorytmy opracowują pracownicy Tramwajów Warszawskich – dla każdego skrzyżowania jest rozwiązanie „szyte na miarę” a zanim je wprowadzimy, testujemy je w środowisku komputerowym. Najbardziej skomplikowanym skrzyżowaniem, na którym wprowadzano takie rozwiązania jest rondo Radosława przez które przejeżdża 8 linii tramwajowych. – kontynuują Tramwaje Warszawskie.