Od czerwca 2019 r. Qatar Airways wprowadzi rejsy pomiędzy Warszawą a Dohą
„Od połowy czerwca 2019 r. Qatar Airways wprowadzi na stałe do obsługi jednego z dwóch połączeń dziennie pomiędzy Warszawą a Dohą nowoczesnego airbusa A350-900XWB. Będzie to pierwszy A350 latający na stołeczne lotnisko. Informację potwierdziło nam biuro prasowe przewoźnika.
– Możemy potwierdzić, że począwszy od 15 czerwca 2019 r., planujemy eksploatację airbusa A350-900 na jednym z dwóch połączeń z i do Warszawy. Obecnie jesteśmy w trakcie aktualizacji naszego systemu rezerwacyjnego. Zmiany powinny być widoczne w ciągu najbliższych dwóch dni – powiedziała nam Daisy Omissi, Corporate Communications Manager w Qatar Airways.
Obecnie przewoźnik obsługuje poranny rejs (QR263/264, QR259/260) na tej trasie airbusami A330 w wersji -200 oraz -300, które zabierają na pokład od 260 do 305 pasażerów. Nowy typ samolotu nie przyniesie dużej zmiany oferowania na trasie do/z Warszawy, będzie to bardziej zmiana wizerunkowa dla przewoźnika. Większy komfort na pewno będzie zauważalny dla pasażerów klasy biznes dzięki konfiguracji 1-2-1, ale również pasażerowie klasy ekonomicznej będą czuć się bardziej wypoczęci, a także skorzystają z najnowszego systemu rozrywki pasażerskiej.
– Dzięki wprowadzeniu tego najnowocześniejszego samolotu Airbusa do obsługi połączenia z Warszawą, pasażerowie z Polski będą mogli spodziewać się jeszcze większego komfortu podróży liniami Qatar Airways do Dohy i innych miast z naszej siatki – dodała Omissi.Według informacji przekazanych przez linie, wieczorna rotacja (QR262/261) będzie w sezonie letnim 2019 obsługiwana bez zmian airbusami A320 lub A321. Natomiast w sezonie zimowym 2019/20 poranne połączenie ma być obsługiwane nadal airbusami A350-900, natomiast wieczorne boeingami B787-8 Dreamliner.
Pokład A350-900XWB Qatar Airways
A350-900 katarskiej linii zabiera na pokład w dwuklasowej konfiguracji 283 pasażerów: 36 w klasie biznes oraz 247 w klasie ekonomicznej. Samolot ten cieszy się już dużą sympatią pasażerów Qatar Airways i za kilka lat stanie się trzonem floty przewoźnika. Obecnie flota katarskiej linii składa się z 224 samolotów, w tym z 38 airbusów A350: 32 A350-900 (dwa wynajęte od LATAM) i sześciu większych A350-1000. Qatar oczekuje na dostawę kolejny 40 A350: czterech A350-900 oraz 36 A350-1000.
Z punktu widzenia pasażerów jedynymi istotnymi przewagami A350 nad konkurencją są szersze fotele oraz cichsza kabina. Podobnie jak w A380 i B787, ciśnienie w kabinie odpowiada temu na wysokości 6000 stóp, czyli 1828 metrów, przez co pasażerowie mogą cieszyć się bardziej komfortowym lotem. Oświetlenie, kontrola klimatu, nowoczesne kuchnie czy większe schowki bagażowe stanowią ważną zmianę w porównaniu do starszych samolotów. Obecnie A350 z pewnością oferuje o wiele lepszy komfort niż airbusy A330 oraz boeingi B777, a porównywalny z A380 czy B787.”
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „akceptuję". Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. kliknij po więcej informacji Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.