PKP Bracka to kolejna niekompetencja „aktywistów”. Dlaczego?

    Wiele osób zarzuca nam nienawiść do ruchów miejskich. Nie ma żadnej nienawiści w nas, co nam się zarzuca, tylko nie ma zgody na manipulacje i powielania kłamstw, a przez to wprowadzenie ludzi w błąd! Dzieje się dokładnie to samo co działo się w przypadku Górczewskiej. MJN oczywiście nie odpisze, zatem sami zbadaliśmy temat! Nie dziwi nas to – „aktywiści” jak zwykle kłamią!
 

„MJN odgrzewa kotlet sprzed 12 lat. SISKOM  zrobił w 2007 r. taką analizę na zlecenie ZTM, w której tzw. przystanek Bracka znalazł się na 3. miejscu w rankingu obecnych wtedy i rozważanych przystanków kolejowych. (patrz zdjęcie) Materiał ciekawy, ale z dzisiejszej perspektywy należy go poddać krytyce z uwagi na wątpliwą aktualność tego rankingu oraz zasady przyznawania w nim punktów poszczególnym lokalizacjom.

Po pierwsze, potoki pasażerskie, układ linii komunikacyjnych i przystanków od tamtej pory uległy zmianie. Powstały nowe osiedla, nowe kompleksy biurowe, przybył wreszcie fragment drugiej linia metra.

Po drugie, jednym z argumentów wtedy (10 punktów na 59 zdobytych) było to, że wzmiankują o tym przystanku dokumenty planistyczne. Pierwszym z nich jest Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego m.st. Warszawy z 2006 r. Ale to studium już nie obowiązuje i zastało zastąpione w zeszłym roku nowym, w którym przystanku Brackiej nie ma. Podobnie ma się rzecz z Zintegrowanym Planem Rozwoju Transportu Publicznego w Aglomeracji Warszawskiej z 2004 r., który jeszcze w 2009 r. został zastąpiony przez Zrównoważony plan rozwoju transportu publicznego Warszawy, będący częścią Strategii zrównoważonego rozwoju systemu transportowego Warszawy do 2015 roku. Więc z dzisiejszej perspektywy punktację w rankingu za dokumenty planistyczne należałoby gruntownie zrewidować.

Po trzecie, kilkanaście / kilkadziesiąt procent punktów, składających się na wynik danego przystanku w rankingu (w przypadku Brackiej było to 12 punktów z 59 uzyskanych) autorzy analizy przyznawali na podst. „oceny organizacji społecznych” oraz „oceny mieszkańców Warszawy”. W przypadku przystanku Bracka wzięto pod uwagę… dyskusję toczoną na forum serwisu Metro.cov.pl, natomiast jakie „organizacje społeczne” oceniły pomysł budowy przystanku przy Brackiej – nie wiadomo.”

Przepraszamy, teraz wiadomo, że pozytywnie ocenia ten odgrzewany kotlet jedna „organizacja społeczna”, czyli MJN 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.