Buspas na środku ul. Czerniakowskiej to miejsce pod tramwaj

    Dziś w  sobotę 2 lutego otwarta została al. Polski Walczącej, która stanowi przedłużenie ul. Gagarina i Nehru w kierunku Trasy Siekierkowskiej. Nowa ulica liczy sobie ok. 1,9 km długości. Generalnie składa się ona z dwóch pasów ruchu ogólnego na kierunek, choć w obrębie skrzyżowań tych pasów jest więcej. Każdy z pasów ma 3-3,5 m szerokości.

Wyróżnikiem jest 700-metrowy buspas po środku ulicy. – W stronę Trasy Siekierkowskiej buspas zaczyna się na wysokości ul. Melomanów, kończy się za Batalionu AK „Bałtyk”. W przeciwną stronę zaczyna się przed ul. Batalionu AK „Bałtyk”, a kończy w rejonie Zwierzynieckiej – mówi Tomasz Demiańczuk z biura prasowego UM Warszawa. Jego szerokość to 3,5-5 m.

Od 3 lutego al. Polski Walczącej będzie kursować linia 168, zatrzymując się w nowych zespołach przystankowych Grupy AK „Północ” oraz Batalionu AK „Bałtyk”. Autobusy tej linii pojawiają się na przystankach w porywach co 10 minut. To jednak nie z myślą o niej powstał ten nietypowy buspas po środku.

To rezerwa pod linię tramwajową. Tramwaje Warszawskie, w ramach planowanej linii tramwajowej, która ma połączyć Wolę, Dw. Zachodni, Ochotę z Mokotowem i Wilanowem, wybudują odnogę na ul. Gagarina do Czerniakowskiej. W przyszłości linia ta mogłaby zostać wydłużona w kierunku Siekierek.

– Jezdnia uwzględnia geometrię torów, tak więc istnieje możliwość budowy trasy tramwajowej w tym miejscu, po zakończeniu obecnie przygotowywanych przez Tramwaje Warszawskie inwestycji – mówi Demiańczuk. Jest to – na chwilę obecną – dosyć odległa perspektywa. Obecne liczne inwestycje rozpisane są do 2023 r., choć te największe nie weszły jeszcze nawet do fazy projektowej (łącznie ze wspomnianą trasą do Wilanowa).

za; transport-publiczny.pl

zdj. Budimex

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *