Czy Wola popełni błąd Służewca?

    „Najdynamiczniej rozwijającą się dzielnicę Warszawy czeka duży sprawdzian. Jak połączyć czekające Wolę w najbliższych latach ogromne zmiany w transporcie i skutki boomu inwestycyjnego z codziennymi wymaganiami pracowników biur i mieszkańców? Z sondy przeprowadzonej przez nasz portal wynika, że najpilniejszą potrzebą jest zapewnienie jak największej ilości zieleni. Czego jeszcze brakuje osobom pracującym lub żyjącym na Woli?
     Zdecydowana większość respondentów uważa, że należy zadbać o to, aby Wola nie padła ofiarą własnego sukcesu i żeby wyciągnęła wnioski z pułapek szybkiego rozwoju, które dotknęły Służewiec. Wielkie wyzwania transportowe, takie jak modernizacja linii średnicowej, remont stacji Warszawa Główna, budowa linii tramwajowej pod Warszawą Zachodnią czy II linii metra, powinny iść w parze z zaplanowaniem otwartych wielofunkcyjnych terenów.

    Pytani przez portal Transport-publiczny.pl, wysoko oceniają miejsca publiczne tworzone przez prywatne podmioty – deweloperów czy inwestorów, wokół swoich inwestycji. Jednym z częściej podawanych przykładów jest Plac Europejski. Dzięki zaplanowaniu różnych funkcji, takich jak fontanna, mała architektura (ławki, siedziska, stojaki na rowery), miejsce na zewnętrzne wystawy, liczne restauracje, a zimą np. lodowisko – jest to fragment dzielnicy chętnie odwiedzany przez wszystkich – pracowników, przechodniów, mieszkańców czy rodziny z dziećmi.

    Użytkownicy czekają na otwarte tereny publiczne w nowo realizowanych projektach – w Norblinie czy w Browarach Warszawskich, bo uatrakcyjnią one kwartały Woli, na których powstają. Miastotwórczy potencjał obszaru między Rondem Daszyńskiego a Placem Zawiszy wykorzysta projekt Towarowa 22. Inwestor zapowiada m.in. oddanie placu Kazimierza – współczesnego ogrodu miejskiego, a Dom Słowa Polskiego ma być przekształcony w centrum kulturalne z kawiarniami, księgarnią i miejscami do ekspozycji sztuki.

    Respondenci uważają, że pozytywny trend kreowania wartościowych miejsc dla mieszkańców powinien być kontynuowany przez dzielnicę. Władze muszą dysponować spójną strategią i planem przygotowania oraz udostępniania tak bardzo potrzebnych obszarów zieleni – parków, zieleńców, skwerów. Najbardziej brakuje ich w okolicach Placu Zawiszy i Ronda Daszyńskiego. Według ankietowanych za rozwojem mieszkaniowym i biurowym powinna pójść rozbudowa niezbędnej infrastruktury oświatowej – żłobków, szkół, przedszkoli.”

więcej tu; https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/wola-kolej-na-zielen-60335.html?fbclid=IwAR0c4EGmdRWlLdohRDiMPbijxTI9ZN4ZVyuq4hjvlqbFZKI5Lmh0mzH1W4Q

zdj. e-biurowce.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.