III linia metra miałaby przebiegać od Miasteczka Wilanów na Białołękę, IV linia – od Marysina Wawerskiego, aż do Mor, na Ursus.
Warszawa ma najmniej km metra w regionie. Musimy dziś gonić stolicę…Bułgarii. Moje mocne zobowiązanie: w 10 lat (2 kadencje) zbuduję 2 nowe linie metra. Albo Warszawa kompleksów HGW i Trzaskowskiego albo Warszawa z ambicjami!
?Metro dopełnia sieć komunikacji szynowej przewożącej największą liczbę mieszkańców stolicy. Władze Warszawy zbudowały w 12 lat zaledwie…ok. 9 km metra! Dodatkowo nie ma dziś żadnego gotowego planu 3 linii metra. Zmarnowali 12 lat. Do dzisiaj nie spełniona została nawet obietnica z 2006 r. Hanny Gronkiewicz-Waltz, która zadeklarowała, że na EURO 2012 pojedziemy metrem do stacji Chrzanów na Bemowie.
?Władze Warszawy z PO przygotowały jedynie wstępnie odcinek metra na Gocław od Stacji Stadion. Ta koncepcja jest jednak nieracjonalna, ze względu na czas przejazdu, który może być podobny bądź dłuższy jak tramwajem. Miasta w naszym regionie takie jak Budapeszt, Praga, Bukareszt, Sofia mają sieć metra lepiej rozwiniętą niż Warszawa. Dzisiaj konieczne są śmiałe i realne plany, po to, aby za 10 lat miasto mogło sprawnie funkcjonować. Dwie nowe linie skomunikują najmocniej zurbanizowane i najgęściej zaludnione obszary, które mają obecnie najtrudniejszy dostęp do komunikacji szynowej – jedynej, która sprawnie może obsłużyć metropolię.
?Dwie linie obsłużą przede wszystkim: III linia: Tarchomin, Ruda, Sady Żoliborskie, Żoliborz Przemysłowy, Muranów, Rakowiec, Służewiec, Okęcie, port lotniczy im. F. Chopina oraz Służew, Ursynów, Miasteczko Wilanów oraz Wilanów. IV linia: Jelonki Południowe, Odolany, Czyste, okolice Dw. Zachodniego, okolice pl. Narutowicza, Filtry, Politechnika (połączenie z I linia metra), Dolny Mokotów, Sielce, Siekierki, Gocław, Gocławek, Marysin Wawerski.
?Koszty (szacunki): Problemem jak zwykle w stolicy są koszty. Taniej niż w Warszawie metro budują m.in. w Rzymie, Paryżu, Kopenhadze, Monachium i wielu innych miejscach na świecie. Jednak nawet, gdyby przyjąć, że koszty są podobne do obecnych w stolicy i czas wykonania jest taki sam jak w lepiej wykonanych odcinkach metra – i tak można ten plan realnie zrealizować. Dziś Warszawa buduje w systemie 3,9 km w przetargu zaznaczając 39 m-c za odcinek z premiami za wykonanie w 36 m-c – co się udaje. Koszt wychodzi wtedy ok. 330 mln za 1 km. Na świecie jednak buduje dużo poniżej 300 mln za km. Czyli gdyby przyjąć ostrożnie 300 mln za 1km to koszty przedstawiałby się tak – szacunkowy koszt budowy nowych linii metra (3 i 4): III – 31,6 km = 9,480 mld zł IV – 19,6 km = 5,880 mld zł Łącznie 15,36 mld zł za 3 i 4 linie.
?Co oznacza wydatek ok 1,5 mld rocznie na inwestycje jeśli chcemy ją zakończyć w 10 lat (2 kadencje). Przypominam, że HGW nie potrafi wydać rokrocznie 1 mld zł na inwestycje. Czyli wszystko okazuje się realne. Dzięki dobrej współpracy z rządem dołożę jeszcze współfinansowanie zewnętrzne. Co spowoduje, że ambitne plany będą szybkie do realizacji.
?Ważne dla dobrej organizacji komunikacji w mieście jest to, aby linie metra obsługiwały węzły przesiadkowe, a żadna z obecnych dwóch linii nie obsługuje ani jednego z głównych dworców lub portu lotniczego. Dodatkowo chcę, aby IV linia wykorzystała bazę postojową na Morach (co da nam duże oszczędności).
??Warszawiacy za długo czekali na nowe stacje metra. Obecnie Hanna Gronkiewicz-Waltz co roku nie jest w stanie przez swoją nieudolność zrealizować inwestycji za ponad 1 mld zł, a właśnie tyle potrzebujemy na dwie nowe linie. Gwarantuję, że po objęciu przeze mnie funkcji Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy – urząd będzie działał sprawniej, a kolejne stacje i nowe linie metra będą powstawały tak szybko jak w innych miejscach w Europie i na świecie.
???Stoimy dziś przed wyborem: albo Warszawa kompleksów Platformy Obywatelskiej albo stolica pełna ambitnych projektów.
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „akceptuję". Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. kliknij po więcej informacji Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.