Na budowie metra na powierzchni mamy perturbacje (terminy oddania dla ruchu Ossowskiego i Trockiej za nic się nie zgadzają z obietnicami miasta), ale pod powierzchnią praca wre. Wszystko wskazuje na to, że za rok o tej porze będziemy już mieli na Targówku Mieszkaniowym działające metro, którym dojedziemy do centrum Warszawy w mniej niż 15 minut.
Jak będzie wtedy działać naziemna komunikacja miejska w tej części dzielnicy? Dotarliśmy do planów miejskich urzędników, które jeszcze nie są ostateczne (zapowiadane są m.in. konsultacje) ale pokazują, jakich zmian możemy się spodziewać już za około 12 miesięcy.
W skrócie: olbrzymia liczba tras autobusów zostanie skrócona i przekierowana do metra na ul. Trockiej. Sporo linii zostanie też skasowanych lub wycofanych całkowicie z Targówka. Autobusy, których zmiany nie dotkną, można policzyć na placach jednej ręki.
E7: zmiana przebiegu trasy. Wg planów E7 ma pojechać trasą: GRODZISK – Berensona – Skarbka z Gór – Jesiennych Liści– Głębocka– Toruńska – Radzymińska – skierowanie do METRA TROCKA
120: zmiana przebiegu trasy: OLESIN – Kobiałka – Mochtyńska – Zdziarska – Kąty Grodzkie – Berensona – Lewandów – Głębocka – Kondratowicza – Św. Wincentego – Gilarska – Samarytanka – Jórskiego – Radzymińska – METRO TROCKA– Pratulińska – Handlowa – METRO OSSOWSKIEGO– Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – Rozwadowskiego – Ziemowita – Swojska –Wierna – PKP ZACISZE WILNO
140: zmiana przebiegu trasy. MARKI – Ząbki – Piłsudskiego – Radzymińska – skierowanie do METRA TROCKA
160: całkowita likwidacja linii.
162: wycofanie linii z Targówka, proponowana nowa trasa: PL. HALLERA – Dąbrowszczaków – Ratuszowa – Targowa – Okrzei – Wybrzeże Szczecińskie – most Świętokrzyski- …- EC SIEKIERKI
169: zmiana trasy: wariant 1 – BRÓDNO-PODGRODZIE – Krasnobrodzka – Chodecka – Łojewska –
Łabiszyńska – Kondratowicza – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – Odrowąża – Szwedzka – al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI albo wariant 2 – BRÓDNO-PODGRODZIE –
Krasnobrodzka – Chodecka – Łojewska – Łabiszyńska – Kondratowicza – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – Św. Wincentego – Borzymowska – METRO TROCKA – Pratulińska – Handlowa – Ossowskiego – Barkocińska – Myszkowska – Gorzykowska – Radzymińska – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI
176: zmiana trasy: CHOSZCZÓWKA – Raciborska – Mehoffera – Polnych Kwiatów – Parowozowa – Ołówkowa – Bohaterów – Czołowa – Marywilska – Wysockiego – Odrowąża – METRO SZWEDZKA.
190: trasa bez zmian.
199: trasa bez zmian.
212: zmiana trasy: METRO TROCKA – Trocka – Pratulińska –Handlowa – Myszkowska – Barkocińska– Ossowskiego – Kołowa– Św.Wincentego – 11 Listopada – Ratuszowa – Namysłowska– Szymanowskiego – PL. HALLERA
262: całkowita likwidacja linii.
340: zmiana trasy: MARKI – Piłsudskiego – Radzymińska – skierowanie do METRA TROCKA
345: zmiana trasy: METRO TROCKA – Trocka – Radzymińska – Łodygowa – ZĄBKI
412: zmiana trasy: KONDRATOWICZA – Młodzieńcza – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA
512: trasa bez zmian.
517: wycofanie linii z Targówka i całej prawobrzeżnej Warszawy. Nowa trasa: URSUS NIEDŹWIADEK – Al. Jerozolimskie – Kopińska– Grójecka– pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie – Bracka – pl. Trzech Krzyży – Książęca – Górnośląska – Czerniakowska – Łazienkowska – TORWAR
527: zmiana trasy: wariant 1: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – Św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – Trocka – METRO TROCKA albo wariant 2: OS. DERBY – Skarbka z Gór – Berensona – Głębocka – Św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA
738: zmiana trasy. RADZYMIN – Marki – Ząbki– Radzymińska – skierowanie do METRA TROCKA
Nowa linia: wariant 1: BRZEZINY – Białołęcka – Kopijików – Łabiszyńska – Kondratowicza – Chodecka – Matki Teresy z Kalkuty – Św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA i/lub wariant 2: BRÓDNO-PODGRODZIE – Krasnobrodzka – Kowalskiego – Malborska – Św. Wincentego – Borzymowska – Trocka – METRO TROCKA.
Rozważana nowa linia: Łodygowa – Potulicka – Tużycka – Tarnogórska – Krośniewicka – Łokietka – Nowo-Pratulińska – METRO TROCKA
Nie podaliśmy linii, które omijają Targówek Mieszkaniowy i na których trasy nie wpłynie otwarcie metra na Targówku Mieszkaniowym (ale może je zmienić planowane rozpoczęcie budowy metra na Bródnie).
Jak pisaliśmy na początku artykułu, to jeszcze nie są ostateczne zmiany w komunikacji miejskiej – finalne rozwiązania poznamy zapewne wiosną 2019 roku. Nie ma jednak wątpliwości, że otwarcie metra w naszej dzielnicy zmieni komunikację miejską na Targówku całkowicie.
za; http://www.targowek.info/2018/07/komunikacja-miejska-na-targowku-po-oddaniu-metra-ktore-autobusy-znikna/