Hałas wokół fałszowania konsultacji, o czym pisaliśmy tu; https://portalwarszawski.com.pl/2018/06/28/dotarlismy-do-dokumentu-w-sprawie-konsultacji-zwezenia-gorczewskiej-dane-szokuja/ dał rezultaty!
Na nic blokady naszego fanpejdża szkodników „aktywistów”. Na nic!
Rządząca Warszawą PO, HGW i R.Trzaskowskiego dalej zwęża ulice dla samochodów i autobusów. Tym razem przedstawili plan zabrania pasu ruchu przy ul. Górczewskiej. Jednej z najważniejszych arterii w Warszawie łączącej Bemowo, Wole i wyjazd do trasy S8.
To konsekwentna polityka upokarzania kierowców. (I pieszych – red.) Likwidowanie pasów ruchu, parkingów, stawianie wszędzie słupków. Zapowiedzi budowy tylko kładek pieszo-rowerowych, a nie mostów. Czy w końcu zapowiedzi wprowadzenie opłat za wjazd do centrum. Jak zostanę prezydentem miasta st. Warszawy – wyrzucę te „plany” na śmietnik.
Zadaniem prezydenta miasta jest poprawianie jakości życia mieszkańców, a nie utrudnianie. Nie można tworzyć ideologicznie miasta tylko dla wąskiej grupy mieszkańców.
Oczywiście w interesie miasta jest to, aby jak najwięcej osób korzystało z komunikacji zbiorowej czy rowerów. Ale trzeba to robić poprzez system zachęt i poprawiania jakości tej komunikacji, a nie bezsensowną politykę zakazów i upokarzania typu „jak masz samochód jesteś zły”. (to lansują „aktywiści)
Warszawę można odciążyć, jeśli chodzi o korki. Potrzebna jest wreszcie pełna obwodnica, która wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta. Jak to się ma jednak stać, jeśli utrudnia się dojazd do tej obwodnicy? Brak logiki w działaniu, myślenia obejmującego mądre zarządzanie całym miastem.
Po wybudowaniu metra przekrój ulicy zostanie zmniejszony z trzech do dwóch pasów w każdą stronę. To utrudni życie mieszkańców. Co więcej, straci każdy, kto będzie chciał się poruszać po Woli i Bemowi, czyli dotknie to dużą część mieszkańców Warszawy.
Zwężenie jest przeciwko mieszkańcom Woli (osiedla: Młynów, Ulrychów, Koło, Os. Wolska), Bemowa oraz tych, którzy chcą wjechać lub zjechać z trasy S8 lub ul. Prymasa Tysiąclecia, a w szczególności:
– Utrudni poruszanie w godzinach szczytu, spowoduje korki;
– Obniży to skuteczność, płynność i punktualność komunikacji autobusowej;
– Wepchnie ruch w osiedlowe uliczki przy szkołach i przedszkolach, w ciche zakątki;
– Konsultacje objęły tylko niewielką część osób;
– Samochody stojące w korku są o wiele bardziej szkodliwe – generują więcej szkodliwych substancji;
– Obciążone będą bardziej inne okoliczne ulice zbiorcze np. ul. Wolska i ul. Kasprzaka (Os. Odlany), ul. Obozowa (Os. Koło i Os. Ulrychów);
– Utrudniony zostanie przejazd przez linie kolejową „Obwodową” wzdłuż ul. Prymasa Tysiąclecia;
– Zablokowany zostanie wyjazd z centrum Warszawy – zatory będą i do i z centrum;
– Pas drogowy to jedyne miejsce, gdzie można lokować zatoki autobusowe, a ograniczenie go zablokuje możliwość ich posadowienia;
– Ponad 10 lat trwało poszerzenie ul. Górczewskiej, każdy etap był przyjmowany przez mieszkańców entuzjastycznie. Teraz w dwa lata zostanie zwężona.
za; https://www.facebook.com/PatrykJaki/