Skoda Vagonka w warszawskim metrze

      W dniu 20 czerwca 2018 r. wybrany został producent nowego taboru do obsługi I i II linii metra. Najkorzystniejszą ofertę w przetargu na zakup 37+8 pociągów złożyło konsorcjum firm: Skoda Transportatiom a.s., Skoda Vagonka a.s. 

To największy w historii warszawskiego metra przetarg na zakup taboru.

Swoje oferty złożyło 5 producentów:

  1. Stadler Polska Sp. z o.o.
  2. Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles, S.A.
  3. Alstom Konstal Spółka Akcyjna
  4. Konsorcjum firm: Skoda Transportatiom a.s. (Lider), Skoda Vagonka a.s. (członek)
  5. Konsorcjum firm: Siemens Sp. z o.o. Siemens Aktiengesellschaft Osterreich, Newag S.A.

Kryteriami wyboru najkorzystniejszej oferty były:

  • cena (50%),
  • zużycie energii elektrycznej (24%),
  • system utrzymania pojazdu (22%),
  • ekologia (4%).

      Pierwsza dostawa wagonów przewidziana jest w ciągu 20 miesięcy od daty podpisania umowy, a dalsze dostawy odbywać się będą sukcesywnie w przeciągu 53 miesięcy. Dodatkowo w ciągu 30 miesięcy od daty podpisania umowy Metro Warszawskie będzie mogło podjąć decyzję o rozszerzeniu zamówienia o kolejnych 8 składów.

       Nowoczesna II linia wymusza nowy, technologicznie zaawansowany tabor. Jednoprzestrzenność to cecha, która jest oczekiwana przez naszych pasażerów, więc i tym razem ten wymóg pojawia się w charakterystyce pojazdu. W celu ułatwienia wjazdu do wagonu zaplanowano wysuwane rampy, niwelujące odstęp pomiędzy krawędzią peronu i pociągiem.

W związku z koniecznością przeprowadzania prac serwisowych na STP Kabaty pociągi muszą być kompatybilne z systemami na obu liniach.

Zakup taboru jest finansowany ze środków własnych Spółki oraz dofinansowywany z dwóch projektów unijnych: „Budowa II linii metra wraz z infrastrukturą towarzyszącą i zakupem taboru – etap II” oraz „Budowa II linii metra wraz zakupem taboru – etap III”.

za; Metro

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.