Zarząd Dróg Miejskich – gra pozorów, czy rzeczywista walka o bezpieczeństwo na drogach i chodnikach w Warszawie ?
Ostatnimi czasy Zarząd Dróg Miejskich bardzo lobbuje na rzecz zwiększenia bezpieczeństwa w Warszawie. Co chwila jesteśmy bombardowani wideoklipami „10 metrów”, w których pokazuje się, że źli kierowcy parkują za blisko przejść dla pieszych i jest to proceder bardzo szkodliwy dla bezpieczeństwa pieszych. Całą tę akcję pewnie uważalibyśmy za chwalebną, gdyby nie to, że … okazuje się, że hasło „bezpieczeństwo” Pan Dyrektor Puchalski interpretuje w zależności od tego, z jaką grupą społeczną ma do czynienia.
Okazuje się bowiem, że jeśli poprawa bezpieczeństwa ma dotyczyć zdyscyplinowania niesfornych rowerzystów, korzystających z rowerów Veturilo (którzy stali się ostatnio zmorą warszawskich dróg i chodników) – wówczas sprawie szybko ukręca się łeb. Przykładem takiego załatwiania sprawy jest potraktowanie przez Pana Dyrektora interpelacji reprezentującego dzielnicę Wola radnego, Pana Kamila Giemzy. W swojej interpelacji Pan Giemza domaga się od dyrektora Puchalskiego przeprowadzenia zmian, które w sposób znaczący wpłynęłyby na bezpieczeństwo pieszych w obrębie chodników – zapewnienia możliwości identyfikacji popełniającego wykroczenie użytkownika roweru miejskiego poprzez instalację z tyłu roweru dodatkowej tabliczki z jego numerem identyfikacyjnym.
O dziwo, tak bardzo wyczulony w innym przypadku na kwestie bezpieczeństwa Pan Dyrektor Puchalski w tym momencie okazuje kompletną niemoc i niechęć. NIE DA SIĘ, i tu następuje cała lista powodów, a najważniejszym z nich jest to, że „sprawa wymaga zmiany umowy”. Tak, Drodzy Czytelnicy – zmiana umowy to kwestia dla Zarządu Dróg Miejskich niestety nie do przeskoczenia. Ponadto, wymaga to „zmiany konstrukcji roweru”, do czego najwyraźniej trzeba wzywać projektantów promów kosmicznych oraz inżynierów specjalizujących się w zagadnieniach aerodynamiki i wytrzymałości materiałów. Dokręcenie do bagażnika roweru dwoma wkrętami prostej tabliczki – to czynność przekraczająca możliwości nawet inżynierów NASA.
Następnie Pan Puchalski argumentuje, iż rower ma wystarczającą identyfikację, gdyż posiada numer na boku ramy oraz numer na górze bagażnika. Jak pokazuje kolejna fotografia – rower nie jest łatwy do identyfikacji nawet z bezpośredniej bliskości, a co dopiero wtedy, gdy zostaniemy potrąceni i widzimy wyłącznie tył roweru. Kamera nie utrwali identyfikatora roweru w tych warunkach.
Panie Dyrektorze Puchalski – w przeciwieństwie do Pana, wobec lawinowo rosnącej w ostatnim czasie liczby wykroczeń oraz potrąceń pieszych, popełnianych przez użytkowników rowerów miejskich – my uważamy, że proponowana zmiana jak najbardziej ma uzasadnienie, gdyż umożliwi identyfikację i ukaranie sprawcy, co przełoży się także na znaczny wzrost bezpieczeństwa pieszych na chodnikach i przejściach. Chyba, że chodzi właśnie o to, aby nie było to możliwe ?
Parafrazując więc słowa ulubionego klipu – Panie Dyrektorze, a Pan jaką dziś ma wymówkę ?
Ta strona wykorzystuje pliki cookie. Używamy informacji zapisanych za pomocą plików cookies w celu zapewnienia maksymalnej wygody w korzystaniu z naszego serwisu. Mogą też korzystać z nich współpracujące z nami firmy badawcze oraz reklamowe. Jeżeli wyrażasz zgodę na zapisywanie informacji zawartej w cookies kliknij na „akceptuję". Jeśli nie wyrażasz zgody, ustawienia dotyczące plików cookies możesz zmienić w swojej przeglądarce. kliknij po więcej informacji Polityka prywatności
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.