Kompania Piwowarska – gdyby warszawskie Śródmieście Was rzeczywiście obchodziło, to nie uszczęśliwialibyście go za pomocą nielegalnego nośnika reklamowego, oszpecającego zabytek i jeden z najpiękniejszych placów Warszawy.
„Kompania Piwowarska, jak również pozostali czołowi producenci piwa w Polsce należą do Związku Stowarzyszeń Rada Reklamy, co dodatkowo zobowiązuje ich do etycznych działań w zakresie przekazów reklamowych. Od branży piwowarskiej wymaga się szczególnie dużo w tej dziedzinie i stale znajduje się ona „pod lupą”. Świadczy o tym fakt, że zasady przekazu reklamowego tego rodzaju produktów określa specjalny załącznik do Kodeksu Etyki Reklamy – Standardy Reklamy Piwa.” – zapewniała w 2015 r. wiceprezes firmy ds. marketingu, Pani Iwona Doktorowicz-Dudek (wywiad dla OOH Magazine, https://oohmagazine.pl/8416,odpowiedzialny-marketing-iwona-…).
Powstaje pytanie, czy firma wiedziała co robi, podpisując tak wyśrubowane standardy:
„Kodeks Etyki Reklamy, Załącznik nr 1 – Standardy Reklamy Piwa
(…)
Artykuł 2
1.Reklama piwa powinna być zgodna z przepisami prawa obowiązującymi na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.”
Skoro Łączy nas piłka, to niezbyt zrozumiałe jest, dlaczego w takie sytuacje zamieszany jest wizerunek prezesa PZPN, Zbigniewa Bońka, a piłkarze polskiej drużyny narodowej firmują inną nielegalną reklamę Vistula w Alejach Jerozolimskich.
Wojciech Wagner