Tarcze TBM, które drążą tunele II linii metra obudowują je jednocześnie szczelnymi betonowymi pierścieniami. Dzięki temu, po demontażu instalacji związanych z pracą tarcz, można przystąpić do prac wykończeniowych a także montażu torowiska oraz sieci i urządzeń umożliwiających eksploatację linii.
W warszawskim metrze mamy nawierzchnię torową bezpodsypkową, bezpodkładową. W tej chwili prace związane z montażem torowiska są prowadzone w tunelu lewym i prawym szlaku D18 (łączy stacje C17 Targówek i C18 Trocka) oraz na stacji C17 Targówek. Na pozostałych odcinkach trwają prace przygotowawcze – poinformowała Anna Bartoń, rzecznik prasowy Metra Warszawskiego. Montaż tego typu nawierzchni wykonuje się metodą „od góry do dołu” i jest podzielony na następujące etapy: · czyszczenie betonu podłoża; · ułożenie mat wibroizolacyjnych; · ułożenie zbrojenia; · nasunięcie toków szynowych uzbrojonych w podpory blokowe w otulinie i belki podpór tymczasowych; · osadzenie toków szynowych na podporach tymczasowych i regulacja geodezyjna toru; · stabilizacja ustawionego toru; · betonowanie płyty torowej; · usunięcie bramek (podpór tymczasowych); · ostateczna regulacja toru; · spawanie termitowe szyn.
W celu zmniejszenia odczuwalności drgań wynikających z eksploatacji metra oraz dla ochrony budynków i znajdujących się w nich ludzi, zastosowano dwustopniową wibroizolację. Pod płytą torową układana jest mata wibroizolacyjna, zaś szyny mocowane są do bloczków o odpowiednich parametrach tłumienia. Pozwala to na znaczne ograniczenie lub likwidację oddziaływania drgań.
Czytaj więcej: http://infotram.pl/rozpoczal-sie-montaz-torowisk-w-budowanych-tunelach-metra_more_104640.html
za; infotrm